TeleDK BB. Pris stining??
Fra : CrapMan

Dato : 23-11-01 22:07

Er det ikke blevet dyre at have BB nu?
Er det fordi de har mange kunder nu, og vil så lige tjene en ekstra 20. pr
mdr. pr. kunde. Typisk TDC! En skam jeg ikke kan få andet en dem her, eller
havde jeg længe (med tryk på) smut væk fra STJÆLEdanmark og til en af de
andre selskaber.

/Cm

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-11-01 23:22

Hej

"CrapMan" <crappers2000@hotmail.com> wrote:

>Er det ikke blevet dyre at have BB nu?

Jo, det ser ud til at de har hævet priserne !. - Jeg kiggede for et par
dage siden, og da var det stadig de 'gamle' priser - Men, nu har de fået
et hak opad Vi må så håbe at det inkluderer den prisstigning der
ellers er varslet for telefonabb. pr. 1 Januar !.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-11-01 23:26

Fri, 23 Nov 2001 22:07:26 +0100, skrev "CrapMan"
<crappers2000@hotmail.com>:

>Er det ikke blevet dyre at have BB nu?

Der er ikke kommet nogen udmelding om det fra TDC.

>Er det fordi de har mange kunder nu, og vil så lige tjene en ekstra 20. pr
>mdr. pr. kunde.

Næh, de mener, at det ikke kan løbe rundt med de nuværende priser
på 256/128-forbindelserne.

Og så er der vel to muligheder:

Enten stopper de med at sælge produktet.
Eller de sætter prisen op.

Det jeg nu har hørt om, skulle være kr. 10,- om måneden.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : CrapMan

Dato : 24-11-01 07:18

Det er lidt mere en 10.- pr. mdr. Og det gælder alle deres linier, ikke kun
256/128.
Tag et kig på deres side..
www.tele.dk

Men det er typisk for teleDK. Først reklamere de med ½ pris af oprettelse af
deres produkt. Så et par mdr. efter det, så sætter de prisen op. Ved godt
det ikke drejer sig om meget, men det er nemlig også hensigten fra
Teledumpap side af. Der er nemlig ingen som gider at gøre et stort nummer ud
af "små" 20.- kr vel (for uden mig). Men prøv at tænkt, hvad de ikke for ud
af det, med alle de kunder de har.
Hvordan gælder deres abonnoment betingelser egentlig? Man har jo bundet sig
for et ½ år. Kan de så forlange hvad de vil i den periode? Eller er der en
%-vis afvigelse de må kører? Nogen der kan svare på det.
Så vil nogen sige at TeleDK, næsten dækker hele DK, og godt kan forlange en
lidt højre pris. Vil der til bare sige at Sonofon næsten også Dækker det
hele, og endda med mulighed for en endnu større linie. Pris eks. 1024/256
529.- 2048/512 799
Ser med på:
http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/service_og_produkter/internet/sonofon_
bredbaand/priser_og_takster.shtml

/Cm

Med dette indlæg repræsentere jeg kun mig selv og hverken TeleDumpap eller
Sonofon.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-11-01 07:46

"CrapMan" <crappers2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
der en
> %-vis afvigelse de må kører? Nogen der kan svare på det.

Det er skam fulgt tilladt jævnfør betingelserne.

> [...]
det
> hele, og endda med mulighed for en endnu større linie.

Så stem med tegnebogen og skift udbyder. Det er et frit land og et frit
marked.

Tillykke til Danmark - Nu med udsigt til intelligent regering
Tillykke til Århus - Nu med udsigt til intelligent borgmester

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-11-01 14:16

Hej

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Så stem med tegnebogen og skift udbyder. Det er et frit land og et frit
>marked.

Jeg tror ikke det gavner meget, på tegnebogen, for de andre ADSL
udbydere følger uden tvivl efter med tilsvarende forhøjelser !

- Da der for nogle uger siden begyndte at være røre i andedammen
omkring forestående prisforhøjelser hos TDC, meldte CC samtidigt ud at
deres priser på ADSL heller ikke var holdbare, efterfølgende har de jo
meddelt at de fremover kun vil koncentere om erhvervskunder når det
drejer sig om ADSL (ikke særligt positivt for udbygningen i de tyndt
befolkende områder) WOL har vel ikke meldt ud endnu, de har nok travlt
med den nye direktør men de har dog for kort tid siden hævet deres
dial-in priser.

Så enden på det hele bliver nok stigninger over hele linien.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-11-01 14:22

On Sat, 24 Nov 2001 14:15:48 +0100, Ole Rasmussen <dont_reply@nospam.dk>
wrote:

>Så enden på det hele bliver nok stigninger over hele linien.

Var det ikke også hvad man kunne forvente?
Så længe stigningerne ikke overstiger hvad alt andet stiger, så har jeg
ikke noget problem med det, jeg finder det helt iorden.

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-11-01 22:48

Hej

Ivar Madsen <news-12-10-01@news.milli.dk> wrote:

>Var det ikke også hvad man kunne forvente?

Jo absolut, det virker blot lidt "omvendt" nu hvor vi i meget lang tid
har været vant til at priserne på alt hvad der har med
elektronik/teknik/kommunikation kun kunne bevæge sig een vej, nedad ! -
Ligeledes er det jo 'normalt' at jo mere der sælges af en vare, jo
større omsætning, jo billigere bliver det for den enkelte. - Men nu må
vi altså se i øjnene at det går lidt den anden vej.

>Så længe stigningerne ikke overstiger hvad alt andet stiger, så har jeg
>ikke noget problem med det.

Heller ikke mig.

Gad vide om stigningen på BB inkluderer den stigning der skal komme på
telefonabb. pr. 1. Jan. ? - eller den kommer oveni...

--
M.v.h. Ole®

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-01 07:48

Sat, 24 Nov 2001 07:17:45 +0100, skrev "CrapMan"
<crappers2000@hotmail.com>:

>Det er lidt mere en 10.- pr. mdr. Og det gælder alle deres linier, ikke kun
>256/128.

Det fandt jeg ud af bagefter.

Vedr. opsigelse, læs punkt 17 og 19 i dine abonnementsvilkår.

Fra : *Xray

Dato : 24-11-01 14:15

> Er det ikke blevet dyre at have BB nu?
> Er det fordi de har mange kunder nu, og vil så lige tjene en ekstra 20. pr
> mdr. pr. kunde. Typisk TDC!

Biler, benzin, mælk og honningkager (f.eks. :) stiger da også i pris hvis
overskuddet af indtjeningen er lig nul.

> En skam jeg ikke kan få andet en dem her, eller
> havde jeg længe (med tryk på) smut væk fra STJÆLEdanmark og til en af de
> andre selskaber.

Tror du ikke også andre selskaber sætter prisen op på deres produkter (ADSL)
når de mister penge på det?

*Xray

Fra : Steen

Dato : 25-11-01 10:33

Hej Alle

Jeg tror nu, at hvis i kigger på alle de indlæg der er kommet fra
konkurrenterne, der brokker sig over BB's Succes, (Læs Orange, Sonofon) så
vil i også opdage en masse indlæg fre konkurrence og telestyrrelserne... Er
hundrede på at det er en Dikteret pris, og ikke noget TDC Teledanmark
frivilligt går med til. Der er jo fir konkurrence i lille danmark, undtagen
når så nogle laver produkter der bliver markedsdominerende... og dermed
opnår brugerene/kunderne, bare aldrig lavere priser.

Brok Brok Brok

Og ps, udtaler mig stadig kun for mig selv
Steen