problemer med harddiskhastighed
Fra : fido

Dato : 23-11-01 19:31

Hej,

håber der er en klog mand der kan hjælpe mig. Jeg har købt studio dv, men
når jeg skal til at capture, skriver den at min harddisk er for langsom
(kræver overførselshastighed på 4000 kb/sek), det fatter jeg ikke, Jeg har 2
harddiske i min computer (p3 450 mhz, asus p3b-f) som sidder på et
ultra66-kort, den ene er en ibm ata66 14gb, bliver ikke rigtig brugt. Den
anden er en DeskStar 60GXP 40GB med spec 2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE100. den
er delt i 3 part. 1 ntfs kører win 2000 (10,7gb) 2. ntfs backup (10,7 gb) 3
som jeg vil bruge til videoredigering har jeg sat til ntfs og er 17 gb. Det
er denne 3 part. som kører for langsomt (har prøvet på alle de andre) - Er
der nogen der har en god ide - måske lige andet end køb en ny
computer/harddisk, eller er det den eneste vej, og i så fald hvilken
harddisk er hurtig nok

mvh

Fido - the not so great

Fra : fido

Dato : 23-11-01 22:48

[snip]

Jeg har kørt en sandra test, jeg har fået disse tal, er det godt eller
skidt - harddisken (ata100 ibm 60gpx 40gb)

drive index 6937
buffer read 54 mb/s
sequential read 10 mb/s
random read 5 mb/s