Command$
Fra : Carsten Rosendahl

Dato : 23-11-01 16:38

Hej Kloge hoveder..

Jeg har et problem.

Ved hjælp af 'command$()' får jeg indlæst et filnavn. Men jeg vil gerne
have den fulde sti..

Kan det lade sig gøre ??

På forhånd tak

..C.

Fra : Frank Bertelsen

Dato : 10-01-02 20:00

Hej Carsten,

Hvis man kun angiver et filnavn på en kommandolinie, så er det normalt
underforstået at filen ligger i det aktuelle bibliotek (derfra hvor programmet
opstartes). Dette kan du få fat i med funktionen CurDir:

FuldtNavn = CurrDir & "\" & Command$

Du skal lige være opmærksom på at ovenstående ikke fungerer, hvis man står i
root-biblioteket på disken, så får man nemlig en backslash med fra CurrDir.
F.eks. "C:\"

Pas også på ikke at forveksle CurrDir med App.Path. AppPath giver dig det
bibliotek hvori det opstartede exe-program ligger, og det er ikke nødvendigvis
det samme som det bibliotek hvorfra programmet aktiveres.

Eks. på opstart fra en DOS-prompt.

C:\DATA>D:\Programmer\Doit.exe Datafil.txt

Her vil CurrDir indeholde "C:\DATA" og App.Path "D:\Programmer".

Filnavnet på kommandolinjen bør fortolkes som "C:\DATA\Datafil.txt".

Fra : Frank Bertelsen

Dato : 10-01-02 20:03

Beklager mine fumlede stavefejl.

Funktionen hedder CurDir og ikke CurrDir.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 10-01-02 22:13

Frank Bertelsen skrev:
> Beklager mine fumlede stavefejl.

Det er rart at se endnu én, som gider bruge tiden på at besvare
spøgsmål her i gruppen, men det er godt nok nogle gamle sager, som du
tager op...

-------
Tomas

Fra : Frank Bertelsen

Dato : 11-01-02 13:34

Hej Tomas,

Jeg er helt ny her i gruppen, så jeg sidder bare og kigger de forskellige posts
igennem, og svarer på dem jeg lige ved noget om. Jeg tænker såmænd ikke så
meget
over hvor gamle de er.

Og når Carsten nu har haft et spørgsmål liggende ubesvaret i halvanden måned,
så må det da også være på tide, at han får et svar.