Broken onlineconnection !
Fra : Chistiansbro

Dato : 23-11-01 15:54

Hej NG
Kan i hjælpe mig med et svar til dette spm.?

Vi har et lille adsl netværk med nogle pc´er som er forbundet med en hub.
Når PC1 og PC2 er tændt og online er alt ok, men slukkes eller genstartes
PC1, så vil PC2 - (som ellers har været online) - ikke logge sig på
Internettet mere.
PC2 skal genstartes for igen at komme online.

HVORFOR ??

Vh

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 23-11-01 16:19

Erm nu kører du ikke internetdeling over PC1 vel ?

U.

Fra : Chistiansbro

Dato : 23-11-01 16:58

Hej Uffe

Definer intenetdeling over PC1.

Men det ville jeg ikke mene.
Routeren har 192.168.1.
PC1 har 192.168.1.2
PC2 har 192.168.1.3

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 23-11-01 20:23

hmm lyder underligt - begge pc'ere er sat op med 192.168.1.1 som gateway ?

Fra : Chistiansbro

Dato : 24-11-01 04:48

yep - det er begge sat op med den samme gateway og de samme 2 DNS adr., dog
er vært ikke de samme og domæne er ikke angivet (skal heller ikke iflg
udbyder)

ja, er det så ikke underligt???

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 24-11-01 12:08

Hov - vil méne at vært skal være det samme ! Hvilken udbyder ?

Fra : Chistiansbro

Dato : 24-11-01 12:23

Hmmm...skal det være det?
Jeg har Tiscali (WOL).