Jeg hader det........grrrrrrrrrrrr.
Fra : Ricki

Dato : 23-11-01 15:30

Okay,
Nu har min lorte-computer lige lukket sig selv igen for 3. gang idag.
Naturligvis lige midt i arbejdet
Er der een af jer kloge hoveder der kan regne ud hvad fanden der er galt med
lortet.
Her kommer historien:

Oprindelig maskine er:

Mobo: ECS K7VZA
Processor: Athlon 800 TB
Ram: 128 mb sd ( hvilket fabrikat ved jeg ikke )
HD: Seagate ST320423A 20 GB ATA-66 5400 rpm
Grafikkort: Nvidia Riva TNT-2 64 32mb
Lydkort: SB Live!
OS: Windows 98 SE

Det gav så mange problemer, så jeg startede med at skifte til Windows 2000
Professional DK.
Helt konkret så bestod problemet i at efter en tid så begyndte maskinen med
at starte op med at rette i registreringsdatabase og genstarte. Dette blev
så ved indtil jeg formatterede og reinstallerede alt. Det har jeg gjort
mange gange efterhånden.
Med installationen af windows 2000 er dette problem ophørt. Nu kan jeg altid
genstarte, men den dør engang imellem midt i arbejdet.
Jeg har skiftet følgende hardware dele for at afhjælpe problemet:

Mobo: Asus A7V 133-C
Ram: spectek 256 og 512 mb klodser
HD. IBM DTLA 307030
Liteon brænder
Lydkortet er smidt ud
Printeren er også skiftet til en HP PSC-950

Jeg har opdateret windows 2000 med SP-2 og alt muligt, men det driller hele
tiden.

Spørgsmålet er nu: Hvordan fanden finder jeg fejlen? Det må da være muligt
uden at skulle køben en ny maskine?! Jeg har installeret SiSoft Sandra, men
jeg ved ikke hvad jeg skal kunne se af testen. Jeg forstår ikke at aflæse
den.

Please help.

Ricki

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-01 15:34

"Ricki" <webfabrikken@pc.dk> wrote in message

Kan evt. være fordi at din CPU bliver for varm? Hvilket køler har du på den,
hvor varm er den i idle>5min og max>5min?

Det kunne også være dit bundkort, der har brug for en bios opdatering?

Fra : Ricki

Dato : 23-11-01 15:59

> Kan evt. være fordi at din CPU bliver for varm? Hvilket køler har du på
den,
> hvor varm er den i idle>5min og max>5min?
Hvad betyder i idle?? Den er ca. 50-52 grader efter at have kørt i et stykke
tid. Det har jeg overvåget, og forespurgt på i bundkort gruppen. Her siger
de at det er OK.

> Det kunne også være dit bundkort, der har brug for en bios opdatering?

Ja, men hvorfor var der så også samme fejl på det gamle bundkort??? Der
prøvede jeg nemlig at opdatere Bios. Jeg kan heller ikke se at bios på dette
bundkort kan sættes mere rigtigt op. Hvad skal jeg evt. kigge efter?

Ricki

Fra : cheesedealer

Dato : 23-11-01 16:17

"Ricki" <webfabrikken@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Naturligvis lige midt i arbejdet
> Er der een af jer kloge hoveder der kan regne ud hvad fanden der er galt
<klip<
> Helt konkret så bestod problemet i at efter en tid så begyndte maskinen
med
> at starte op med at rette i registreringsdatabase og genstarte
<klip<>
..
> Ricki

Jeg har haft lignede problemer. Det viste sig at det var HD´en der til
stadighed fik nye bad sektors. Jeg skulle derfor scandiske hele tiden for at
isolere disse badsektors. Alligevel havde den det svært hvad angår netop
systemregistry.
Det er selvfølgelig kun et forslag, men jeg kan se at HD´en snart er det
eneste du ikke har skiftet.

PH.

Fra : cheesedealer

Dato : 23-11-01 16:19

Sorry! Jeg ser du har skiftet HD´en også.

Fra : Anders Lund

Dato : 23-11-01 17:11

Ricki <webfabrikken@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tlmi1$dql$1@sunsite.dk...
> [...]
> Naturligvis lige midt i arbejdet
> Er der een af jer kloge hoveder der kan regne ud hvad fanden der er galt

Hvilken strømforsynning?? Det kunne godt lyde som om den er for lille (de
skal nok have en 300 W). Jeg har også selv haft et ligende problem, men der
var det grafikkortet der ikke kunne sammen med win2000.

Fra : Ricki

Dato : 23-11-01 17:32

> [...]
der
> var det grafikkortet der ikke kunne sammen med win2000.

Det er en 300W PSU, men grafikkortet og cpu'en er det eneste der ikke er
skiftet udover strømforsyningen.