Raptor firewall
Fra : Martin Johansen

Dato : 23-11-01 14:13

I forbindelse med lanceringen af Windows XP, kan jeg se at den
understøtter IPSEC som en del af deres VPN software.

Jf. min manual til Raptor Firewall 6.5 understøtter denne også IPSEC.

Men er de 2 stykker software indbyrdes kompatibel. Er der nogen der
har erfaring med at koble eksterne kryptering/tunnel rutiner på en
Raptor Firewall?

Mvh.

Martin

Fra : Ib Petersen

Dato : 27-11-01 09:11

At XP tilbyder IPSEC betyder at den kan bruges som en "lille firewall".
At lave VPN secure tunnels på en Raptor er en let sag, på remainsecure.com
kan man søge på Raptor, så for man en fin beskrivelse af hvordan firewall og
raptor mobile skal sættes op.

Sørg for ikke at have NAT i din router, og er det en Cisco router skal alle
filtre mm. fjernes, ellers kan du få store problemer med at få VPN tunnelen
ud af huset.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-11-01 13:20

On Tue, 27 Nov 2001 09:10:42 +0100, "Ib Petersen"
<tl@SPAMjdpartner.dk> wrote:

> At XP tilbyder IPSEC betyder at den kan bruges som en "lille firewall".

IPSec har bare lige nøjagtig ingenting at gøre med en firewall.

-A

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 29-11-01 23:11

Vent på version 7.0 den understøtter XP (lancering i januar).