Oliekølet PC.
Fra : SNiP

Dato : 22-11-01 23:47

Hej.
Jeg har i sinde at lave en oliekølet PC i et plexiglas "akvarie". Jeg vil
tro at en varmeledende mineral olie vil kunne gøre det, også med en komplet
PC i kabinet, hvor alle blæsere er slukket, nogen som har nogen erfaringer
på dette område? Jeg antager at man ville kunne rense olien ud af også
mekaniske dele, hvis man efter at have fjernet maskinen fra oliebadet
nedsænker den i sprit i et stykke tid til olien er kommet ud, og vil så
flyde oven på spritten, derefter skulle maskinen blot have behov for at
tørre i et stykke tid. Men vil sprit skade nogen af de mekaniske
komponenter? vil mineral olie?

??
Håber nogen har prøvet det her før..

/SNiP

Fra : Jakob M

Dato : 23-11-01 01:26

> Håber nogen har prøvet det her før..

Ja, den legendariske Dr. Ffreeze. http://www.drffreeze.com/

Mvh
Jakob

Fra : Unique

Dato : 23-11-01 10:28

Sygt :)

Fra : Jakob M

Dato : 23-11-01 14:39

"Unique" <info@uart.dk> skrev i en meddelelse
> Sygt :)

Yup. Koolance har også lavet det : http://www.koolance.com/shows/comdexlv2001/
Ser ret fedt ud.

Mvh
Jakob

Fra : Butch

Dato : 23-11-01 17:02

"Jakob M" <r49@hotmail.com> wrote in message

> "Unique" <info@uart.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej
Her er også nogel som har gjort det
http://www.octools.com/index.cgi?caller=articles/submersion/submersion.html
Hvilket system har du planer om at putte i "suppen"? Hvordan vil du køle
væsken?

/Thomas

Fra : SNiP

Dato : 25-11-01 19:42

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> wrote in message

> [...]
> Hvilket system har du planer om at putte i "suppen"? Hvordan vil du køle

En 500Mhz Pentium 3 i original kabinet.
jeg havde i tankerne at køle olien ned ved at cirkulere den igennem en
radiator med en stor overflade, af aluminium.

jeg håber bare det kan lade sig gøre uden at man skal bruge en kæmpe mængde
olie.

/SNiP

Fra : Jakob M

Dato : 26-11-01 00:30

> [...]
> radiator med en stor overflade, af aluminium.
>
> jeg håber bare det kan lade sig gøre uden at man skal bruge en kæmpe

Mon ikke du kan købe et brugt akvarium der passer nogenlunde i størrelsen ?.
Held og lykke med projektet. Husk at fortælle om dine erfaringer her i
gruppen, helst med billeder.

Mvh
Jakob