hurtig hjælp ønskes
Fra : Søren

Dato : 22-11-01 17:33

har lige købt et chaintech 7aja2/100 med via kt 133a og en duron 1000 Mhz
cpu.
men når jeg starter skidtet sker der ikke noget. cpu blæseren\harddisk
kører. ingen bip. ingen skærmbillede
tnt2 agp.
har prøvet uden diske og ram og et andet gfxkort(agp), det er det samme .

Søren

Fra : Gimmer

Dato : 22-11-01 17:42

jeg tror sørme din strømforsyning er gået!

vh Gimmer

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 22-11-01 17:45

"Gimmer" <gimmer@cool.dk> wrote in message

> jeg tror sørme din strømforsyning er gået!

Undskyld, ikke for at spille smart, men hvis strømforsyningen virkelig var
gået - ville cpu-blæseren samt harddisk nok ikke køre.... eller er det bare
mig der er naiv... Jeg tvivler...

Fra : Søren

Dato : 22-11-01 18:43

"Gimmer" <gimmer@cool.dk> skrev i en meddelelse
> jeg tror sørme din strømforsyning er gået!
>
> vh Gimmer

har prøvet med en anden psu.

Søren

Fra : sune vuorela

Dato : 22-11-01 19:40

On Thu, 22 Nov 2001 17:32:45 +0100, "Søren" <s.i@pc.dk> wrote:

>men når jeg starter skidtet sker der ikke noget. cpu blæseren\harddisk
>kører. ingen bip. ingen skærmbillede
>tnt2 agp.
>har prøvet uden diske og ram og et andet gfxkort(agp), det er det samme .
Er der heller ingen bip uden ram? Det bør der være - ellers er der
noget galt med dine biptoner....

Har du prøvet at nulstille bios?

--
Sune

Fra : Søren

Dato : 22-11-01 19:46

> Er der heller ingen bip uden ram? Det bør der være - ellers er der
> noget galt med dine biptoner....

ingen bip

> Har du prøvet at nulstille bios?

ja

stadig det samme-

Søren

Fra : sune vuorela

Dato : 22-11-01 21:34

On Thu, 22 Nov 2001 19:45:36 +0100, "Søren" <s.i@pc.dk> wrote:

>ingen bip

prøv at tage alt undtagen processor og køler til processor fra... og
lyt grundig efter biptoner...
Tag også grafikkortet fra. Lyder der ingen biptoner - så er det en
seriøs fejl....

--
Sune

Fra : Kaj-Aage Krull

Dato : 22-11-01 21:44

Se lige efter om JP9 står rigtigt, nemlig til 100FSB.
mvh
kru

Fra : Søren

Dato : 22-11-01 22:31

"Kaj-Aage Krull" <krull@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Se lige efter om JP9 står rigtigt, nemlig til 100FSB.
> mvh
> kru

jp9 står til 100Mhz, men den kan vel også kører 133Mhz.
mon ikke det er mb el. cpu der er kaput?

Søren

Fra : Seth

Dato : 24-11-01 02:07

"Søren" <s.i@pc.dk> wrote in message news:9tjqt3$9da$1@sunsite.dk...

> "Kaj-Aage Krull" <krull@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> jp9 står til 100Mhz, men den kan vel også kører 133Mhz.
> mon ikke det er mb el. cpu der er kaput?
>
> Søren

Havde samme prob for et stykke tid siden. Fejen var præcist et afbrændt
motherboard...

/Seth