/ Forside / Teknologi / Udvikling / ASP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ASP
#NavnPoint
smorch 9259
Harlekin 1866
molokyle 1040
Steffanst.. 758
gandalf 657
smilly 564
gibson 560
cumano 530
MouseKeep.. 480
10  Random 410
Gæstebog uden database.
Fra : Daniel Pedersen


Dato : 22-11-01 15:21

Hej.
Jeg ville høre, om det overhovedet er muligt at lave en gæstebog,
som ikke benytter sig af en database.
Det skal ikke være sådan en man henter et eller andet sted, men
en man selv kan lave, som så simpelthen bare fletter indlæggene
ind i sidens kode?

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Jesper Stocholm (22-11-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 22-11-01 15:41

Daniel Pedersen wrote in news:9tj1l5$68$1@sunsite.dk:

> Hej.
> Jeg ville høre, om det overhovedet er muligt at lave en gæstebog,
> som ikke benytter sig af en database.
> Det skal ikke være sådan en man henter et eller andet sted, men
> en man selv kan lave, som så simpelthen bare fletter indlæggene
> ind i sidens kode?
>

hvorfor dælen vil du dog det ?

.... der er jo en masse måder du kan gøre det på uden databaser ... fx Excel-
ark, CSV-filer, XML etc

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Boycot meningsmålingerne ved enten at sige nej - eller lyv !

Daniel Pedersen (22-11-2001)
Kommentar
Fra : Daniel Pedersen


Dato : 22-11-01 23:32

Jamen altså. Problemet er således, at jeg har et webhotel hos e-navn, som altså
ikke understøtter nogle som helst former for databaser uden at man betaler
ekstra, fordi det ligger på en Linux-server.
Men din Excel-idé lyder spændende... Kan du uddybe den lidt nærmere?

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Jesper Stocholm (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 23-11-01 09:24

Daniel Pedersen wrote in news:9tjucc$jk9$1@sunsite.dk:

> Jamen altså. Problemet er således, at jeg har et webhotel hos e-navn,
> som altså ikke understøtter nogle som helst former for databaser uden
> at man betaler ekstra, fordi det ligger på en Linux-server.
> Men din Excel-idé lyder spændende... Kan du uddybe den lidt nærmere?
>

mjaeh ... jeg tror nu ikke, at du kommer nærmere en løsning ved det. Excel-
arket var ment som en eksempel på, at du kan lave gæstebøger vha ASP uden at
skulle bruge en alm. databasefil. Her kan du så også indregne XML,CVS etc.
Fælles for dem alle er dog, at de kræver ASP (eller en anden teknologi) for
at virke.

.... men betal dog de få kroner det kan koste at have adgang til disse
services ... hvis de kræver for mange penge ... så flyt.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk



Daniel Pedersen (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Daniel Pedersen


Dato : 23-11-01 11:18

Jo, men altså... Jeg HAR skam både ASP, CGI og PHP-understøttelse. Det er bare
DAtabase-understøttelse jeg ikke har.

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Jesper Stocholm (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 23-11-01 12:02

Daniel Pedersen wrote in news:9tl7or$4ra$1@sunsite.dk:

> Jo, men altså... Jeg HAR skam både ASP, CGI og PHP-understøttelse. Det
> er bare DAtabase-understøttelse jeg ikke har.
>

så kan du kigge på dette link for forskellige måder at forbinde til diverse
filer.

http://www.able-consulting.com/ADO_Conn.htm

.... men hvis du har ASP-adgang ... hvorfor har du så ikke database-adgang ?
Er det ikke muligt for dig at oprette en såkaldt "DSN-less"
databaseforbindelse til fx en Access-fil ?

Se evt
http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/dsnless.asp

Du kan også anvende XML til at lagre dine data i ... der findes bla
løsninger til dette på www.netcoders.dk

http://www.asp.dk/sources.asp?mode=view_source&tech_id=3&id=490

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Boycot meningsmålingerne ved enten at sige nej - eller lyv !

Daniel Pedersen (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Daniel Pedersen


Dato : 23-11-01 12:09

Nej, desværre ikke. E-navn, som jeg har web-hotellet hos, har lagt hotellet på
en Linux-server, som altså ikke understøtter Access eller nogen anden database
åbenbart. Og så vil de jo have kassen for at flytte hotellet over på en
windows-server som kan køre Access-databaser.
Men tak for link'et.

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Lars Jensen (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 23-11-01 23:45

"Daniel Pedersen" <Daniel@Gangbangers.dk> wrote in message
news:9tlap6$lbg$1@sunsite.dk...
> Nej, desværre ikke. E-navn, som jeg har web-hotellet hos, har lagt
hotellet på
> en Linux-server, som altså ikke understøtter Access eller nogen anden
database
> åbenbart. Og så vil de jo have kassen for at flytte hotellet over på en
> windows-server som kan køre Access-databaser.
> Men tak for link'et.

MySQL kører da glimrende på Linux....

--

Mvh.

Lars [ZulFo] Jensen




Jesper Stocholm (24-11-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 24-11-01 12:13

Lars Jensen wrote in news:9tmjgo$8l0$1@sunsite.dk:

> "Daniel Pedersen" <Daniel@Gangbangers.dk> wrote in message
> news:9tlap6$lbg$1@sunsite.dk...
>> Nej, desværre ikke. E-navn, som jeg har web-hotellet hos, har lagt
>> hotellet på en Linux-server, som altså ikke understøtter Access eller
>> nogen anden database åbenbart. Og så vil de jo have kassen for at
>> flytte hotellet over på en windows-server som kan køre
>> Access-databaser. Men tak for link'et.
>
> MySQL kører da glimrende på Linux....
>

ja ... og php skulle efter sigende køre glimrende på Linux også :)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Lasse Tastesen (26-11-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Tastesen


Dato : 26-11-01 10:12

Hvis du snakker lidt med E-navn, kan de godt give dig adgang til en
win-server hvor du kan afvikle din database, selvom selve sitet er på en
linux server. Det er der andre der har gjort.

--
Med venlig hilsen

Lasse Tastesen

"Daniel Pedersen" <Daniel@Gangbangers.dk> wrote in message
news:9tlap6$lbg$1@sunsite.dk...
> Nej, desværre ikke. E-navn, som jeg har web-hotellet hos, har lagt
hotellet på
> en Linux-server, som altså ikke understøtter Access eller nogen anden
database
> åbenbart. Og så vil de jo have kassen for at flytte hotellet over på en
> windows-server som kan køre Access-databaser.
> Men tak for link'et.
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne
> KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials



Martin Kruse (25-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Kruse


Dato : 25-11-01 21:12

"Daniel Pedersen" <Daniel@Gangbangers.dk> skrev i en meddelelse
news:9tj1l5$68$1@sunsite.dk...
> Hej.
> Jeg ville høre, om det overhovedet er muligt at lave en gæstebog,
> som ikke benytter sig af en database.
> Det skal ikke være sådan en man henter et eller andet sted, men
> en man selv kan lave, som så simpelthen bare fletter indlæggene
> ind i sidens kode?
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne
> KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Man kan lave en med txt-filer.
Det kræver ingen komponenter, bare at man har adgang til asp som du har.
Hvis du mangler lidt inspiration til at komme igang så skriv

--

MK
http://www.msdesign.dk
Professionelt webdesign til fornuftige priser



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste