Hjælp til en tutorial... pinligt?
Fra : Z@R

Dato : 22-11-01 11:03

Ja i min iver og i min mangel på bogen i tidligere andbefalede er jeg gået i
gang med den toturial der ligger i delphi som hedder TextEditor Tutorial -
men jeg er nået hertil:
"On the Additional page of the Component palette, double-click the
ActionManager component to drop it onto the form. Because it is nonvisual,
you can place it anywhere on the form."
- så er der bare lige det problem at der på min componentbar under Aditional
(og heller ikke under de andre!) ikke findes en sådan ActionManager.....
jeg har været inde i propeties for toolbarsene for at se om man kan adde den
nogle steder men jeg kan ikke finde den!? - ja jeg har ledt i 45 min nu- er
der nogle her der ved om det er en totur fra evt. delphi4 hvor de har ændret
knappens navn uden at ændre i toturialen??
håber i kan hjælpe og det ikke er alt for nubi - konstruktiv kritik er
velkommen!

btw: jeg ved ikke hvem det er mest pinligt for - mig eller borland?

--
//Z@R
UiN: 46245436

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 22-11-01 13:15

"Z@R" <h@cker.mailbox.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> knappens navn uden at ændre i toturialen??
> håber i kan hjælpe og det ikke er alt for nubi - konstruktiv kritik er

Det ser ud til, at det er en tutorial, som ikke er blevet rettet. Mit råd
er: OPGIV at følge den! Der findes mange fejl+fælder og uforståelige
løsninger i den. Du vil tit køre fast. Tag i stedet fat i omtalte bog fra
systime.

hilsen Niels Aage

PS: Standard, ActionList kan måske bruges. Det er den jeg anvender.

Fra : Claus Christiansen

Dato : 22-11-01 14:12

"Niels Aage Schmidt" <nielsaa@mail.dk> wrote in

> [...]
> råd er: OPGIV at følge den! Der findes mange fejl+fælder og
> uforståelige løsninger i den. Du vil tit køre fast. Tag i stedet fat

Det er ikke en fejl, men TActionManager findes ikke i alle versioner af
D, jeg ved faktisk ikke hvor "langt op" du skal for at den kommer med,
men den findes.

Claus

--
Claus Christiansen, <mailto:cch@unipeople.dk>

personal: http://www.bigfoot.com/~kruc/; pythia: http://www.pythia.dk
============================================--------------------------
"Computers are useless. They can only give you answers."
- Pablo Picasso (1881-1973)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-11-01 15:10

"Claus Christiansen" <kruc@bigfoot.com> wrote in message
> Det er ikke en fejl, men TActionManager findes ikke i alle versioner af
> D, jeg ved faktisk ikke hvor "langt op" du skal for at den kommer med,
> men den findes.

Den er med i Professional versionen.

Fra : Splatman

Dato : 23-11-01 20:13

> Det er ikke en fejl, men TActionManager findes ikke i alle versioner af
> D, jeg ved faktisk ikke hvor "langt op" du skal for at den kommer med,
> men den findes.
Så vidt min erfaring rækker er de fra D4 Pro+ altså fra Delphi 4-6 og Pro op
efter...

Fra : Thomas Schulz

Dato : 24-11-01 19:43

> Så vidt min erfaring rækker er de fra D4 Pro+ altså fra Delphi 4-6 og Pro
op
> efter...

Niksen
Det er TActionList

en TActionManager er noget (ikke fuldstændigt, men ganske meget) andet.
TActionManager kom i D6Pro+

-Thomas

Fra : Thomas Schulz

Dato : 22-11-01 23:06

> btw: jeg ved ikke hvem det er mest pinligt for - mig eller borland?

ActionManager findes i Pro + enterprise versionener. De glemte at skrive det
i quick-start guiden. Det er ellers nogle gode bøger der medfølfer, men der
var de altså for hurtige.

Thomas