nyopstartet firma - Pakke forsendelse spør~
Fra : Sussie Lalicata

Dato : 22-11-01 02:35

Hej

Jeg er salgs-ansvarlig i et nyopstartet firma, hvor vi skal sende både lette
og
tunge pakker. Vi kender jo alle post-danmark, men jeg skal bl.a. sende et
40kg luksus møbel (helst uden indpakning) og uden at det bliver beskadiget
i transit. Er der nogle der har erfaringer i den retning.. Det skulle helst
ikke koste en bonde-gård?

Jeg skal også shippe nogle små 3.5 kilo pakker til U.S.A (uden særlige krav)
og jeg spekulerer på om Post Danmark er de bedste til det? Hvad hvis der er
tale om en hel palle, der skal sendes til U.S.A. Hvilket firma klarer bedst
en
sådan opgave?

Sussie Lalicata
www.power-snooze.com

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-11-01 21:53

"Sussie Lalicata" <contact@power-snooze.com> wrote in message
> [...]
er
> tale om en hel palle, der skal sendes til U.S.A. Hvilket firma klarer

40 kg luxusmøbel uemballeret synes at være en opgave for et flyttefirma,
Adams Transport Co. eller Møbeltransport Danmark. Det koster naturliogvis
mange penge, der kan spares væsentligt på, hvis man selv gider vrappe lidt
bølgepap omkring, sætte det på en palle og sende det med Danske Fragtmænd.
Endelig kan man vel køredet i eget køretøj (varevogn - egen eller lejet) alt
afhængig af temperement og tegnebog. Man kunne naturligvis også overgive
opgaven til et speditørfirma med forstand på den slags = endnu flere penge.

Små pakker på ca. 3,5 kg gennemsnit kan naturligvis sendes via Post Danmark,
blå eller grøn strøm til 2 forskellige priser. Du kan selv søge priserne
oplyst ved at gå ind på Post Danmarks hjemmeside, hvor de har relevante
portooplysninger.

Der ud over findes der naturligvis sædvanlig kurértjeneste som DHL eller TNT
eller UPS, hvor varerne er fremme globalt fra dør til dør døgnet efter. Du
kan naturligvis også selv finde en airline til den pågældende destination og
airshippe med, hvor du aftaler pris og øvrige betingelser for rammeordre.

Såfremt der er tale om palleteret stykgods, skal du nok henvende dig til et
luftfragtfirma. Der findes flere, som du lettest finder i telefonbogen, de
gule sider.

Desværre findes der ikke nogen nem genvej unden om 3-4 års læretid som
speditør/shippingmand.

Mvh
Karsten Jensen