Skærme
Fijala 3554
Sony FW900 & XP
Fra : MKE

Dato : 21-11-01 22:42

Jeg har en FW900 monitor, og kører XP.

Jeg bruger BNC-kablet, men kan ikke få XP til at genkende monitoren - ej
heller ved hjælp af filen FW900.exe fra Sony´s hjemmeside..

Er der nogen som kan hjælpe ud der..!?

MKE

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 22-11-01 16:00

MKE wrote:

> Jeg har en FW900 monitor, og kører XP.
>
> Jeg bruger BNC-kablet, men kan ikke få XP til at genkende monitoren - ej
> heller ved hjælp af filen FW900.exe fra Sony´s hjemmeside..

BNC kablet understøtter ikke PnP så ligegyldig hvad du gør kan Windows ikke
genkende skærmen.

> Er der nogen som kan hjælpe ud der..!?

Metoden må være noget i stil med at slå auto genkendelsen af skærmen fra og
så angive en monitor manuelt eller alternativt manipulere
registreringsdatabasen så de særlige 16:9 opløsninger bliver tilgængelige.
Prøv evt at søg med Google efter FW900 og XP.

Mvh

Bruno

Fra : Apollon

Dato : 22-11-01 21:15

Hej

Hvordan slå man egentlig autogenkendelse fra - helt konkret i WinXP/Win2000.

På forhånd tak.

mvh.
Tom

Fra : Madsen

Dato : 23-11-01 20:26

"MKE" <eberhardt@bigXYZfoot.com> skrev:

> Jeg har en FW900 monitor, og kører XP.

Samme her.

> Jeg bruger BNC-kablet, men kan ikke få XP til at genkende monitoren - ej
> heller ved hjælp af filen FW900.exe fra Sony´s hjemmeside..

Underligt for det har jeg ingen problemer med.
Kører også med BNC-kablerne og har installeret denne driver:
<http://www.wol.dk/~hijklm/winxp/fw900.exe> Jeg bruger *.inf-
filen til Win2000.

<http://www.wol.dk/~hijklm/winxp/fw_900&xp.gif>
Som du ser bliver min fint genkendt efter at jeg har installeret
ovenstående driver. (og det virker også som det skal i Win2000,
som jeg også har installeret.)

Det er dog rigtigt at skærmen ikke bliver fundet som en 'Plug&
Play'-skærm hvis du kører med BNC-kablerne, som Bruno også
siger, men ovenstående driver burde kunne rette op på det så
styresystemet i det mindste skriver det rigtige navn på din
monitor.

Dog havde jeg ikke fået den til at køre widescreen-formaterne
hvis jeg ikke havde haft et Matrox-kort og deres geniale driver
og det er uanset om jeg kører skærmen som en Plug&Pray eller
vha. den rigtige *.inf-fil fra Sony.
Matrox-driveren har en såkaldt 'Customization file' for GDM-
W900, som man så lige kan rette til så den passer til FW900's
opløsninger og opdateringshastigheder. (Refresh-rates.)

Hvis man ikke har samme mulighed i sin driver til grafikkortet,
og ikke har et eller andet program installeret hvormed man
selv kan definere de opløsninger man har brug for, så er man
nok nødt til at rode i regdatabasen. Jeg aner blot ikke hvad
den nøgle i regdatabasen hedder og hvor du skal finde den
henne.

Madsen.

Fra : Apollon

Dato : 24-11-01 03:28

Prøv PowerStrip 3.1 - den er Windows-driver uafhængig. Den kan virkelig
'tweake' din monitor/skærmkort så det basker... Og så fungerer den altså med
WinXP.
http://www.entechtaiwan.com/ps.htm

mvh.
Apollon

Fra : Madsen

Dato : 25-11-01 01:30

"Apollon" <tomkat@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Prøv PowerStrip 3.1 - den er Windows-driver uafhængig. Den kan virkelig
> 'tweake' din monitor/skærmkort så det basker... Og så fungerer den altså med
> WinXP.

Jeg har al den tweaken jeg har behov for med Matrox-driveren og
det virker fint i WinXP, men på et eller andet tidspunkt skifter jeg
nok til et Radeon 8500 AIW og så bliver PowerStrip måske aktuel,
så tak for det link. :)

Madsen.