Nyt netværk?
Fra : Jan Jensen

Dato : 21-11-01 19:57

Hej

Jeg er nybegynder med lidt større netværk, og ville
blive glad, hvis nogen vil spille ind på flg.:

Jeg har nu et 100Mbps netværk, med et par switche og
ca. 20-25 clienter på windows maskiner.
Vores server er Linux, og netop filserver delen med Samba er kilden
til mine spørgsmål.
Clienterne kan nu hente med ca. 6 MB/sec fra serveren, hvis kun en
er aktiv af gangen, og det er problemet!

Jeg vil gerne køre et hurtigere netværk fra serveren, og fra dette fordele
til 100Mbps switchene, så de flere kan hente med max. hastigheden
for 100Mbps på samme tid!

Ligeledes må der gerne være et par stykker, som kan hente direkte på
det hurtige net.

Hvordan kan man skrue sådan noget sammen?
Gerne med navne på nogle af komponenterne.

Venlig hilsen Jan Jensen