Remote gateway monitor
Fra : Peter Kold

Dato : 19-11-01 19:53

Hej!

Jeg har en gateway stående (Clarkconnect). Den er bygget på en gammel pc og
står uden skærm osv. Jeg kunne godt tænke mig at kunne se CPU temp osv. Er
der nogen der kender et stykke software som kan installeres på min GW og
overvåges fra en windows maskine?

Mvh,
Peter

Fra : frank damgaard

Dato : 21-11-01 20:51

Peter Kold <peter@kolds.dk> wrote:

> [...]
> der nogen der kender et stykke software som kan installeres på min GW og

Nu skriver du ikke helt hvad din gateway er.
Jeg kender ikke denne "ClarkConnect" box.
Er det linux ?, i så fald se på lm_sensors
http://www.netroedge.com/~lm78/

Fra windows kan du så blot bruge ssh og kalde "sensors" kommandoen.
Eller lave et webinterface som http://www.sslug.dk/mrtg/cputemp.html
(bruger lm_sensors til at hente data)

--
Frank Damgaard |

Fra : Peter Kold

Dato : 22-11-01 00:16

> [...]
> http://www.netroedge.com/~lm78/
>
> Fra windows kan du så blot bruge ssh og kalde "sensors" kommandoen.

Forstår jeg ret, at lm_sensors er HW??

Min box er opbygget omkring Red Hat. Findes der ikke allerede sonsorer i
maskinen??

Mvh,
Peter

Fra : frank damgaard

Dato : 22-11-01 14:49

> Forstår jeg ret, at lm_sensors er HW??

lm_sensorts er et program/driver til at hente diverse data fra bundkortet.
Det kræver dog dels at bundkortet har temperaturføler og at den
hardware der anvendes er understøttet af lm_sensors.
Man får også blæseromdrejninger mv.

> Min box er opbygget omkring Red Hat. Findes der ikke allerede sonsorer i
> maskinen??

Måske, måske ikke. Jeg kender ikke din PC.

--
no signature :)