Sætte password på et directory på éns home~
Fra : KFC

Dato : 21-11-01 11:02

Hej NG.

Jeg vil gerne kunne lave underbiblioteker og så sætte brugernavn og
adgangskode på dem, så jeg på den måde kan give forskellige brugere adgang
til diverse materiale.

Er der nogen der kan hjælpe?

P.S. Der understøttes ikke frontpager server extensions..

MVH, KFC

Fra : lone jensen

Dato : 21-11-01 11:10

check svar du fik i den anden gruppe du postede i

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-11-01 23:37

lone jensen <nomail@.nospam.com> skrev

> check svar du fik i den anden gruppe du postede i

Check de kommentarer du har fået adskillige gange
vedrørende http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Allan

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 21-11-01 23:03

> Jeg vil gerne kunne lave underbiblioteker og så sætte brugernavn og
> adgangskode på dem

Hvis det er en apache-server så søg på "htaccess password" på Google!

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-11-01 23:33

KFC <kennbach@hotmail.com> skrev

> Jeg vil gerne kunne lave underbiblioteker og så sætte
> brugernavn og adgangskode på dem, så jeg på den
> måde kan give forskellige brugere adgang

Noget i den stil:

<form name="bruger" action="#" onSubmit="location = this.kodeord1.value +
'/' + this.kodeord2.value + '.htm'; return false">

<input class="pass" type="text" size="15"
name="kodeord1">&nbsp;Brugernavn<br>

<input class="pass" type="password" size="15"
name="kodeord2">&nbsp;Adgangskode<br><br>

<input class="knapper" type="submit" value="Luk mig ind" onClick="location =
this.form.kodeord1.value + '/' + this.form.kodeord2.value + '.htm'; return
false">
</form>

--
Allan

Fra : lone jensen

Dato : 22-11-01 12:25

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
=
> this.form.kodeord1.value + '/' + this.form.kodeord2.value + '.htm'; return

God dag Allan!

Lad dog være med at være så morgensur! (vi er her vel for at hjælpe
hinanden - ikke hakke på)

ang dit lille script - er det vel meningen at brugernavn og adgangskode =
samme.htm

så kan man jo bare downloade siderne - så er de frit tilgængelige for alle -
både glade + sure.

glad hilsen fra Lone

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-11-01 17:18

Thu, 22 Nov 2001 12:25:05 +0100, skrev "lone jensen"
<nomail@.nospam.com>:

>så kan man jo bare downloade siderne - så er de frit tilgængelige for alle -
>både glade + sure.

Ja, hvis man kender mappenavnet + filnavnet på htmlsiden.

Vel ikke meget anderledes end, hvis man kender password +
brugernavn.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-11-01 15:07

lone jensen <nomail@.nospam.com> skrev

> Lad dog være med at være så morgensur

Jeg prøver blot på at få dig til at overholde de
meget enkle regler der er på usenet - så får de
fleste mest muligt ud af det - skriv *under* det
du svarer på og klip alt andet væk - så nemt kan
det gøres. Det har jeg forsøgt at fortælle dig
flere gange, men det har du bare ignoreret

> ang dit lille script - er det vel meningen at
> brugernavn og adgangskode => samme.htm

Nej!
Det er bygget op på den måde at det skal
kalde:

Katalog (brugernavn)
Filnavn.htm (adgangskode)

> så kan man jo bare downloade siderne - så
> er de frit tilgængelige for alle

Nej!
Siderne kommer jo først når man taster det
rigtige ind i felterne. Da der ikke er link til fil
eller katalog noget sted, kan man altså ikke
bare hente filen - før man kender katalognavnet
*og* filnavnet - i kataloget.

Skal det være clientside er det nok den mest
sikre måde at gøre det på, da man ikke kan
aflæse brugernavn og adgangskode i de filer
man får hjem i cache. Jeg vil dog foretrække
en serversideløsning, hvis man har mulighed
for det.

--
Allan

Fra : Ole Hanelius

Dato : 22-11-01 03:17

> [...]
> til diverse materiale.
>
> Er der nogen der kan hjælpe?
>
> P.S. Der understøttes ikke frontpager server extensions..

Hej KFC

Prøv at se her: http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

Med venlig hilsen
Ole Hanelius