problemer med modem sammen med netkort
Fra : Morten Graae

Dato : 21-11-01 07:47

Jeg har en bærbarcomputer (win98sse) med både netkort og modem.

Jeg forsøger at logge på min domæneserver (winnt 4.0) på mit arbejde, det
virker fint (over lan)
Når jeg kommer hjem - vil jeg lige hente nogle ting vha. modem (isdn)-
hvilket jeg så forsøger - det kan jeg ikke. (Jeg bruger en lmhosts fil). Jeg
forsøger så at pinge min server - det kan jeg ikke. Nå så prøver jeg om jeg
kan komme i kontakt med den webserver som også kører på domænet. Det kan jeg
heller ikke.

Net kortet står og blinker på fuldkraft.

Så deaktivere jeg netkortet - så virker alt fint - jeg kan pinge logge på
server osv.

Hvad kan jeg gøre for at jeg ikke skal dekaktivere mit netkort for at kunne
bruge mit modem optimalt.

Det skal lige siges, at alle forbindelser uden for mit domæne virker fint.
Men lige så snart jeg skal have en forbindelse over modem inden for mit
domæne så virker det ikke optimalt.

- mvh. Morten Graae

--
mhv. Morten Graae
http://www.bjergsnaes.dk :Arbejde

Fra : Morten Graae

Dato : 21-11-01 15:40

jeg sad lige og kom til at tænke - er det fordi mit netkort har en ipadresse
inden for domænet - at den forsøger at kontakte mit domæne over netkort frem
for modem??