IPtables
Fra : Lars Soerensen

Dato : 20-11-01 21:16

Jeg skal til at sætte en router/firewall op med 3 netkort
Jeg har 2 linier ind (adsl og Kabelmodem) og et lokalt net
På det lokale net kommer til at stå nogen webservere/postserver/dns/counter
strike server og den slags
Er der nogen steder hvor jeg kan hitte nogen opsætninger med iptables hvor
man deler trafikken ud på to linier
Jeg vil gerne kunne styre hvad der kommer ud på hvad linie

Har også læst at man kan sætte priotering på nogen af tingene
Men kan ikke lige finde nogen steder med alle guldkornene

Regner med at bruge iptables
Ved ikke om der skal mere til eller om det er nok

Mvh
Lars Sørensen

Fra : Kent Friis

Dato : 20-11-01 21:23

Den Tue, 20 Nov 2001 21:15:56 +0100 skrev Lars Soerensen:
> [...]
>man deler trafikken ud på to linier
>Jeg vil gerne kunne styre hvad der kommer ud på hvad linie

Det du nævner er servere det hele. Så afhænger det blot af hvilket
ip-nr. klienten connecter til - det på ADSL'en eller det på
kabelmodem'et.

Du skal nok se om du kan finde manualen til iproute2 - det er ikke
et rent iptables-spørgsmål.

Mvh
Kent
--
Det skete i de dage i november engang
at de første kataloger satte hyggen igang

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 21-11-01 01:01

Lars Soerensen wrote:
> [...]
> man deler trafikken ud på to linier
> Jeg vil gerne kunne styre hvad der kommer ud på hvad linie

Det har ikke så meget med iptables at gøre. Læs Advanced Routing HOWTO:

http://mirrors.sunsite.dk/ldp/HOWTO/Adv-Routing-HOWTO.html

--
Lars Kongshøj