Vurd. Avanceret Actionscript (bog)
Fra : Martin Helbo

Dato : 20-11-01 19:30

Er der nogen der kan give en vurdering af bogen Avanceret Actionscript (IDG)
Er den 500,- værd?
Det som jeg skal bruge den til en grundlæggende indføring i actionscript,
altså ikke så meget med smarte eksempler.

Martin Helbo

mhj@mind-media.dk
www.mind-media.dk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 20-11-01 23:47

Hej Martin!

Så vidt jeg kan se er der tale om en oversættelse af

"Visual Quickpro Guide"
"FLASH 5 ADVANCED
FOR WINDOWS AND MACINTOSH"

skrevet af Russel Chun
og udgivet på forlaget "Peachpit Press".

Så hvis du ikke har problemer med at læse den slags bøger på engelsk så
kan du altså købe bogen for ca. kr. 270,- !!!

Det er ellers lidt trist at give sådan et råd når der endelig kommer en
bog om Flash på Dansk, men jeg synes til gengæld også at det er den
forkerte bog de har valgt at oversætte.
Jeg har både den (på engelsk) og så BOGEN om ActionScript nemlig:

"ActionScript The Definitive Guide"
skrevet af Colin Moock
og udgivet på forlaget "O'REILLY"

Den har jeg lige selv anskaffet (via www.gad.dk for 507,- incl. porto).

Den er såvidt jeg kan vurdere en rigtig god opslagsbog - i modsætning
til den førstnævnte hvoraf det på en af de første side direkte fremgår
at der ikke er tale om et opslagsværk!

Fra : Michael Peo

Dato : 21-11-01 13:13

Fuldstændigt enig med Henrik!

Fra : Martin Helbo

Dato : 22-11-01 13:49

Jeg takker for svarene, nu er jeg godt endnu mere i vildrede. Men jeg tror
det bliver den i begge to anbefaler, det lyder til at være BOGEN om
actionscript!

/Martin