/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
SMITH & CO a/s ODENSE
Fra : CB


Dato : 20-11-01 13:45

Hej NG.

Jeg syntes bare lige jeg ville vise jer min S.C.O. motor, nu da jeg
alligevel havde den skilt ad, pga. af pakningskift. Det er virkelig noget
der rykker.....36,5 cm3 og 0,8HK. Årgang 1954. Min oldefar købte den fra ny,
men døde kort tid efter, så kørte min morfar lidt på den og nu har jeg så
fået den. Jeg har desværre ikke billeder af stellet endnu, da det er til
pulverlakering. Den blir desværre ikke original farver, da det var for dyrt,
til mit budget.
I kan se billedet af den adskilte motor i dk.binaer

Mvh CB



 
 
[KTN]FalkenDK (20-11-2001)
Kommentar
Fra : [KTN]FalkenDK


Dato : 20-11-01 16:08

Den er da nuttet ;-P. Husk lige at poste pics når den er færdig !
Jeg vil ihverfald gerne se den nyrenomalet !

Hilsen

H;P

----------[KTNFalkenDk----------
Rock & Rail Rocket & Roll
------------------------------------
hpaalling@hotmail.com
http://falken.vikingdk.net
icq # 28655310
-----------------------------------
"BooggyMan"-how could U



Thomas Buus Andersen (20-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 20-11-01 19:21


"CB" <chrborup@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:ZbsK7.4705$8%.151165@news000.worldonline.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg syntes bare lige jeg ville vise jer min S.C.O. motor, nu da jeg
> alligevel havde den skilt ad, pga. af pakningskift. Det er virkelig noget
> der rykker.....36,5 cm3 og 0,8HK. Årgang 1954. Min oldefar købte den fra
ny,
> men døde kort tid efter, så kørte min morfar lidt på den og nu har jeg så
> fået den. Jeg har desværre ikke billeder af stellet endnu, da det er til
> pulverlakering. Den blir desværre ikke original farver, da det var for
dyrt,
> til mit budget.
> I kan se billedet af den adskilte motor i dk.binaer

En skam du ik har knasterne til at lave den i orginale farver når det er
sådan en gammel sag ! Se lige om du ik kan ryste lidt penge op ad lommen
på en eller anden !

/Thomas
>
> Mvh CB
>
>



Tommy Fer (21-11-2001)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 21-11-01 11:53

> Mvh CB
>

Hej CB

Har en magen til... tror jeg... dvs ud fra dine specs.. kan ikke se
indlægget i dk.binaer.motor.. ?? den har slet ikke nogen fra idag...
typisk..

men kan fortælle at når plumben er taget går den meget fint :D

Tager jeg meget fejl hvis vi snakker om en motor uden gearkasse, af nogen
art? bare en tør kobling og intet andet?

mvh Tommy Fer

Glæder mig til at se resultatet!



CB (22-11-2001)
Kommentar
Fra : CB


Dato : 22-11-01 17:41

Hej Tommy.

Jeg tror den er god nok. Der er ingen gearkasse, altså kun et gear og bare
en tørkobling. Jeg har lige smidt et billede af motoren samlet, ind i
dk.binaer, hvis det skulle have interesse. Det er næsten synd at tage
plomben på sådan en gammel fætter, syntes du ikke? Hvor hurtigt går din,
efter du har taget plomben?

Vh CB





"Tommy Fer" <fer@cool.NOSPAm-at-all.dk> skrev i en meddelelse
news:9tg107$1bqt$1@news.cybercity.dk...
> > Mvh CB
> >
>
> Hej CB
>
> Har en magen til... tror jeg... dvs ud fra dine specs.. kan ikke se
> indlægget i dk.binaer.motor.. ?? den har slet ikke nogen fra idag...
> typisk..
>
> men kan fortælle at når plumben er taget går den meget fint :D
>
> Tager jeg meget fejl hvis vi snakker om en motor uden gearkasse, af nogen
> art? bare en tør kobling og intet andet?
>
> mvh Tommy Fer
>
> Glæder mig til at se resultatet!
>
>



Tommy Fer (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 23-11-01 00:58


"CB" <chrborup@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:8Q9L7.468$TN1.41620@news000.worldonline.dk...
> Hej Tommy.
>
> Jeg tror den er god nok. Der er ingen gearkasse, altså kun et gear og bare
> en tørkobling. Jeg har lige smidt et billede af motoren samlet, ind i
> dk.binaer, hvis det skulle have interesse. Det er næsten synd at tage
> plomben på sådan en gammel fætter, syntes du ikke? Hvor hurtigt går din,
> efter du har taget plomben?
>
> Vh CB

Hej CB

Den render 40 til 45 stykker. Men den lyder også til at kunne trænge til en
overhaliong snart. Jeg skal havde gjort mine studier færdig, så tror jeg den
får en tur.

kigger lige i binaer

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
SCO Pixie ?? (kan det passe?)




Brian aka Hekto (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Brian aka Hekto


Dato : 23-11-01 15:15

Nej ikke Pixie; men 'Popular'

Forløberen for en Puch Maxi, og før mælkekasser blev af plastik. Sås ofte
med en sildekasse (af træ) ell. lign. bagpå!

Kørte i en million år, på en liter benzin, og uden anden reparation end et
spark i ny og næ.
Skulle hjælpes igang med pedalerne, og også lidt op af bakkerne.
Blev moderniseret lidt, omkring '75, hvor den fik en mere moderne tank, og
kunne fås i orange og blå.
Desværre var malingen af stellet noget der ville have været af bedre
kvalitet, hvis det var lavet i Kina!
Popular kunne kun fås med 38cc, det var kun de 'store' modeller der kunne
fås med 50cc.

Jeg har faktisk også sådan en motor liggende et eller andet sted. Den var
med tøkobling, og resten af transmissionen 'levede' af 2-taktsolie.
Det store udviklingsarbejde, med netop denne model, var sket efter det senre
nok så kendte KISS-princip! Keep It Simple, Stupid!

/Brian

"Tommy Fer" <fer@cool.NOSPAm-at-all.dk> wrote in message
news:9tk3ct$1st5$1@news.cybercity.dk...
>
> "CB" <chrborup@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:8Q9L7.468$TN1.41620@news000.worldonline.dk...
> > Hej Tommy.
> >
> > Jeg tror den er god nok. Der er ingen gearkasse, altså kun et gear og
bare
> > en tørkobling. Jeg har lige smidt et billede af motoren samlet, ind i
> > dk.binaer, hvis det skulle have interesse. Det er næsten synd at tage
> > plomben på sådan en gammel fætter, syntes du ikke? Hvor hurtigt går din,
> > efter du har taget plomben?
> >
> > Vh CB
>
> Hej CB
>
> Den render 40 til 45 stykker. Men den lyder også til at kunne trænge til
en
> overhaliong snart. Jeg skal havde gjort mine studier færdig, så tror jeg
den
> får en tur.
>
> kigger lige i binaer
>
> mvh Tommy Fer
> Suzuki GSXR250
> SCO Pixie ?? (kan det passe?)
>
>
>



CB (23-11-2001)
Kommentar
Fra : CB


Dato : 23-11-01 16:41

Hej Brian.

Jeg kan se det ser ud til, du har tjeck på det med S.C.O. Jeg syntes bare
der er et par ting jeg ikke kan genkende. F.eks. skriver du at motoren på
den lille model var på 38cc. På min motor sidder der en lille plade hvor der
står motor nr. og andre oplysninger, og der står der altså 36,5cc og 0,8HK.
Der sad også to gamle slags forskellige klistermærker. Et på hver side af
tanken, hvor der stod "Meteor" og så var der et billede af en komet. Det
andet klistermærke, er jeg NÆSTEN sikker på er et originalt mærke. Det
sidder midt på tanken og der står "Universal" bare med tekst. Jeg troede
egentlig det var navnet på modellen??? Nu er jeg ikke lige den årgang der
har mest tjek på de gamle maskiner, så alt er relativt.

Vh CB



"Brian aka Hekto" <bs@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:3bfe59fb$0$10677$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Nej ikke Pixie; men 'Popular'
>
> Forløberen for en Puch Maxi, og før mælkekasser blev af plastik. Sås ofte
> med en sildekasse (af træ) ell. lign. bagpå!
>
> Kørte i en million år, på en liter benzin, og uden anden reparation end et
> spark i ny og næ.
> Skulle hjælpes igang med pedalerne, og også lidt op af bakkerne.
> Blev moderniseret lidt, omkring '75, hvor den fik en mere moderne tank, og
> kunne fås i orange og blå.
> Desværre var malingen af stellet noget der ville have været af bedre
> kvalitet, hvis det var lavet i Kina!
> Popular kunne kun fås med 38cc, det var kun de 'store' modeller der kunne
> fås med 50cc.
>
> Jeg har faktisk også sådan en motor liggende et eller andet sted. Den var
> med tøkobling, og resten af transmissionen 'levede' af 2-taktsolie.
> Det store udviklingsarbejde, med netop denne model, var sket efter det
senre
> nok så kendte KISS-princip! Keep It Simple, Stupid!
>
> /Brian
>




Brian aka Hekto (25-11-2001)
Kommentar
Fra : Brian aka Hekto


Dato : 25-11-01 20:13

Hej!

Som jeg husker det, var popular'en grå, med en 'dråbeformet' tank, og en
lille trekantet værktøjskasse, bag tanjen, under sadlen. Den var ikke
affjedret bagtil. På et tidspunkt dukkede der en billigere (!!!) model op,
med en underlig flad tank, men stort set magen til.
Jeg havde selv et af de orange, ny-modens, uhyrer, med den lille motor, som
jeg godt nok mener var 38cc; men det kan da godt være at det var 36,5.
Den var ikke rigtigt plomberet, så jeg borede hullet i cylinderen op til
same diameter som kaburatoren. Indsugningsporten var i virkeligheden bare
hullet i studsen, der fortsatte!
Den gik vel omkring 45,

/Brian
"CB" <chrborup@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:G1uL7.3128$TN1.218316@news000.worldonline.dk...
> Hej Brian.
>
> Jeg kan se det ser ud til, du har tjeck på det med S.C.O. Jeg syntes bare
> der er et par ting jeg ikke kan genkende. F.eks. skriver du at motoren på
> den lille model var på 38cc. På min motor sidder der en lille plade hvor
der
> står motor nr. og andre oplysninger, og der står der altså 36,5cc og
0,8HK.
> Der sad også to gamle slags forskellige klistermærker. Et på hver side af
> tanken, hvor der stod "Meteor" og så var der et billede af en komet. Det
> andet klistermærke, er jeg NÆSTEN sikker på er et originalt mærke. Det
> sidder midt på tanken og der står "Universal" bare med tekst. Jeg troede
> egentlig det var navnet på modellen??? Nu er jeg ikke lige den årgang der
> har mest tjek på de gamle maskiner, så alt er relativt.
>
> Vh CB
>
>
>
> "Brian aka Hekto" <bs@hekto.dk> skrev i en meddelelse
> news:3bfe59fb$0$10677$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> > Nej ikke Pixie; men 'Popular'
> >
> > Forløberen for en Puch Maxi, og før mælkekasser blev af plastik. Sås
ofte
> > med en sildekasse (af træ) ell. lign. bagpå!
> >
> > Kørte i en million år, på en liter benzin, og uden anden reparation end
et
> > spark i ny og næ.
> > Skulle hjælpes igang med pedalerne, og også lidt op af bakkerne.
> > Blev moderniseret lidt, omkring '75, hvor den fik en mere moderne tank,
og
> > kunne fås i orange og blå.
> > Desværre var malingen af stellet noget der ville have været af bedre
> > kvalitet, hvis det var lavet i Kina!
> > Popular kunne kun fås med 38cc, det var kun de 'store' modeller der
kunne
> > fås med 50cc.
> >
> > Jeg har faktisk også sådan en motor liggende et eller andet sted. Den
var
> > med tøkobling, og resten af transmissionen 'levede' af 2-taktsolie.
> > Det store udviklingsarbejde, med netop denne model, var sket efter det
> senre
> > nok så kendte KISS-princip! Keep It Simple, Stupid!
> >
> > /Brian
> >
>
>
>



Per Pedersen (23-11-2001)
Kommentar
Fra : Per Pedersen


Dato : 23-11-01 21:51


"Tommy Fer" <fer@cool.NOSPAm-at-all.dk> wrote in message
news:9tg107$1bqt$1@news.cybercity.dk...
> > Mvh CB
> >
>
> Hej CB
>
> Har en magen til... tror jeg... dvs ud fra dine specs.. kan ikke se
> indlægget i dk.binaer.motor.. ?? den har slet ikke nogen fra idag...
> typisk..
>
> men kan fortælle at når plumben er taget går den meget fint :D
>
> Tager jeg meget fejl hvis vi snakker om en motor uden gearkasse, af nogen
> art? bare en tør kobling og intet andet?
>
> mvh Tommy Fer
>
> Glæder mig til at se resultatet!

Jeg har haft en magen til endda i orginal stand!!Det var en jeg fik gennem
min far af en ældre mand. Jeg var kun 12 år dengang og måtte derfor se mig
henstillet til at køre rundt på min fars industrigrund. Jeg havde på det
tidspunkt haft en Velo Solex til samme inddustrigrundsrace og var vildt glad
for at få en baghjulstrækker. Min lillebror fik Velo´en og jeg havde så
S.C.O´en.Men det er ikke sjovt at køre rundt på den når den ikke rigtigt
ville bestille noget. Det er immervæk kun 36.5 ccm. Jeg ville så tune den
men det sagde farmand nej til. Så fik jeg en anden SCO som stelmæssigt var
noget mindre en Popular´en men med samme type motor. Men den motor fik jeg
så frie hænder med. At der samtidig var en Radexi-tank på gjorde kun
forvirringen større, så jeg ved ikke hav d modellen kunne have været for en
fisk. Den høvlede jeg så rundt på og udviklede dengang en speedway-stil med
et par gode spande vand på græsset omkring et skur. Den lille SCO kunne godt
men min lillebror kunne ikke rigtig finde en god stil på Velo´en.
Nå, men min fars transportknallert, en østrigsk Bonnie Automatic Luxus, var
blevet lidt vag og han inddragede SCO Popularen. Han havde vel kørt på den i
2-3 uger hvor jeg fandt min far, som havde forbudt mig at tune SCO´en, i
færd med at fjerne plomb og bore indsugningsstuds og karburator op!! Og tro
det eller lad være....Det er 11 år siden at han modificerede motoren på
den...og den kører stadig den dag i dag!!!!!!!!! Og den er blevet brugt HVER
dag til og fra arbejde!! Hvor mange af de moderne plastikknallerter kan
præstere det??

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen...som lige gik i nostalgi-mode....



RpR (23-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 23-11-01 23:43

> Og tro
> det eller lad være....Det er 11 år siden at han modificerede motoren på
> den...og den kører stadig den dag i dag!!!!!!!!! Og den er blevet brugt
HVER
> dag til og fra arbejde!! Hvor mange af de moderne plastikknallerter kan
> præstere det??

Hvad er så ydelsen på den? Afhænger jo meget af hvor længe den holder i
motoren.
Og hvor mange km har den kørt? Har da set scootere der har rundet 40000km
uden særlig meget vedligeholdelse, og de kører da endnu.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



kallehalle (26-04-2003)
Kommentar
Fra : kallehalle


Dato : 26-04-03 18:59


- Hvor har du fået fat i reservedelen til den?

Jeg tror nok jeg har en magen til, men for mig virker der usandsynligt
svært at støve stmperne op.

Med venlig hilsen

Kallehalle

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste