Espresso maskine - erfaringer efterlyses
Fra : Ukendt

Dato : 20-11-01 13:27

Jeg overvejer at investere i en espresso maskine, men syntes ikke
rigtigt der er til at få en ordentlig betjening i div.
isenkræmmerbutikker. Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med
bestemte mærker/modeller.

De fleste butikker handler udelukkende med Krups, men i mange test på
nettet får de ikke meget ros. Det går Saeco derimod, men kan de
overhoved købes i DK. Eller skal jeg handle på nettet, evt Tyskland.

Findes der evt. en special butik i Københavnsområdet, som har et
fornuftigt udvalg i espressomaskiner, og som ved noget om emnet.

På forhånd tak

/BE

Fra : Jørgen Brix

Dato : 20-11-01 20:57

Uden at vide noget om forretningen, så tror jeg at Mocca Mekka på
Åboulevarden har en masse.

Vh
Jørgen Brix

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 21-11-01 02:06

On Tue, 20 Nov 2001 20:56:46 +0100, "Jørgen Brix"
<brixkoch@mobilixnet.dk> wrote:

>Uden at vide noget om forretningen, så tror jeg at Mocca Mekka på
>Åboulevarden har en masse.

Prøv også Østerlandsk Thehus på Nørre Voldgade 9 ikke langt derfra. De
har trods navnet også et fint kaffe/maskine-udvalg.

vh
Lars

Fra : Asle Bjerva

Dato : 20-11-01 21:01

<Serial # 19781010> skrev i melding
> [...]
>
> Findes der evt. en special butik i Københavnsområdet, som har et
> fornuftigt udvalg i espressomaskiner, og som ved noget om emnet.

I går var det en stor test av espressomaskiner i den norske avisen
Aftenposten. Her er kort konklusjonene (testen finnes ikke på web):
1. Rancilio Silvia kr. 5.600, 5 av 6 punkter Dyreste modell, men best
resultat mye damp !
2. Saeco magic kr. 2.990, 4 av 6 punkter. Forholdsvis billig, bra resultat +
for forhåndsoppvarming av kopper.
3. Alessi Comab kr. 4.240, 3 av 6 punkter. Solid, men dårlig damp. Liten
vannkapasitet.
4. DeLonghi Bar 51 kr. 2.990, 3 av 6 punkter Billig og stor, best på
cappucino, men krever egen vanntank for det.
5. Francis Francis X3, kr. 3.890, 3 av 6 punkter. Kompakt solid, men ikke
spesielt bra resultat på kaffen.
6. Rowenta Adagio, kr. 1.890 3 av 6 punkter. Mye plast og vanskelig
rengjøring, bra kafferesutat om man finmaler kaffen. Litt liten vanntank.
7. Krups Artese 02, kr. 2.290, 2 av 6 punkter. Vanskelig å få bra resultet
med løs kaffe, bedre med kaffeputer. God pris.

Lykke til !
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spambait 9' for Epost)

Fra : cigarer

Dato : 06-12-01 22:34

Du kan også smutte forbi amokka butikken, de plejer at være MEGET
venlige, og de kan formodentlig give dig en fornuftig rådgivning så bliver du
nød til at tage de andre ram ud, for at opnå denne forøgelse i farten,

http://www.kandu.dk/