Er mit mailboard handicappet?
Fra : Unique

Dato : 20-11-01 12:55

Hej NG.

Jeg har et Soltek SL75KAV mainboard med VIA-Chipset. Jeg har købt en blok
PQI ram (512Mb), og stoppet i mainboardet. Comp. starter fint og finder
512Mb. Men mens jeg arbejder med PC'en, bliver den pludselig langsom, og
kommer med "Løbet tør for hukommelse"-beskeden i windows. Jeg kørte derfor
Norton Diagnostics og den finder en fejl på en adresse på rammene. Nå - jeg
får dem byttet da firmaet erkender fejlen. Den nye blok giver samme fejl -
blot på en anden adresse. Jeg får så mine ram byttet til en helt anden
fabrikat - samme fejl, blot på en helt tredie adresse.

Spørgsmålet er så - har jeg været uheldig med alle mine ram? Eller er mit
mainboard handicappet?

/Dan

--
Webdesign, tryksager, grafik, video og meget andet til BILLIGE penge.
Se mere på http://www.uart.dk

Fra : SA

Dato : 20-11-01 13:18

Jeg tror ikke at dit mainboard er handicappet....!
Jeg har selv set, hvordan mange behandler RAM, dvs. tager det ud af den
anti-statiske pose, og bogstaveligt talt sidder og fedter med det mellem
hænderne. Jeg siger ikke, at du gør sådan - det kan også være fra
leverandøren den er gal..

Jeg har snakket med mange der mener, at man sagtens kan sidde og fedte med
RAM, indstikskort mv., uden de tager skade. Tja, fejl pga., f.eks. RAM der
udsættes for statisk elektricitet, ses ofte ikke med det samme, men først
efter nogle uger til måneder - det har jeg set flere eksempler på!!!

Kort sagt - der er en særdeles god grund til, at RAM mv. er i en
anti-statisk pose!

Hvis det RAM du får fra leverendøre IKKE er i en forseglet anti-statisk
pose, så send det tilbage!

SA

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-11-01 18:29

"Unique" <info@uart.dk> wrote in news:9tdg86$1nc3$1
@abnew01.sonofon.dk:

> Men mens jeg arbejder med PC'en, bliver den pludselig langsom, og
> kommer med "Løbet tør for hukommelse"-beskeden i windows.

Hvilken Windows taler vi om? Er det en Win9x/ME skulle du tage et kig
her:
http://oldhoj.dk/wintips.htm

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ: