VB database på nettet?
Fra : Morten Fjord

Dato : 20-11-01 01:03

Kære gruppe!

Jeg skal lave et projekt hvor jeg via et VB program
skal connecte til en centralt placeret database på internettet (Skal være en
Access database).

Jeg ved meget lidt om det der med ODBC, SQL, DSN, DBO osv.

Mit spørgsmål går på : Hvad skal jeg bruge (hvem udbyder en sådan
databasehosting) og
hvordan forbinder jeg i sidste ende VB med databasen?

På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Morten Fjord

www.mortenfjord.dk

Fra : Harald Staff

Dato : 21-11-01 22:35

Hei Morten

AFAIK er Access praktisk talt det eneste man IKKE kan bruke...

Beste hilsen Harald

Fra : Allan R.

Dato : 13-12-01 14:00

"Harald Staff" <harald.staff@eunet.no> skrev i en meddelelse
> AFAIK er Access praktisk talt det eneste man IKKE kan bruke...

Vil det så sige man kan bruge Excel?
Jeg har et regneark, hvorfra der der skal hentes data ud på en side. Området
hvorfra "skoleskemaet" hentes is excelarket skal sikkert defineres på en
måde.. via varibler.
Men hvordan får man det til at lege med Internettet, så skemaet kommer ud på
en side?

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 14-12-01 15:39

> [...]
> databasehosting) og
> hvordan forbinder jeg i sidste ende VB med databasen?

[ Server-delen ]

lave et php-script (eller asp) som du så kalder med db.php?pass=dfjgss&sql=DINSQL

serverside delen skal returne en XML-dokument
<?xml version=1.0?>
<data>
<brugernavn>@sbjørn</brugernavn>
<password>***</password>
</data>

[ VB-delen ]

Private Sub Command1_Click()
Inet1.AccessType = icUseDefault
Dim b() As Byte
Dim strURL As String
Dim strSQL As String

strSQL = "select * from brugerinfo"

' Presuming this is still a valid URL.
strURL = "http://www.DINSIDE.dk/db.php?pass=dfjgss&sql=" + strSQL

' Retrieve the file as a byte array.
b() = Inet1.OpenURL(strURL, icByteArray)

Open "C:\temp\etellerandet.xml" For Binary Access _
Write As #1
Put #1, , b()
Close #1
End Sub