ALDI 1,8 Ghz PC
Fra : Bo Bolten

Dato : 19-11-01 19:46

ALDI har igen PC på onsdag 1,8 Ghz til 9.799,- kr
Jeg har prøvet at regne på prisen via www.edbpriser.dk
se www.aldi.com tryk dansk flag og se specifikationen.

Jeg kan ikke se bundkortet, men Intel P4 1,8 Ghz, Geforce 3Ti 200 64 DDR,
Sony CD brænder 16x10x40, 16xDVD, Seagate 80 GB harddisk, 256 Mb PC133 ram,
koster tilsammen 9.100kr.

Dertil koster KASSEN-bundkort-+ diverse hardware + diverse software incl.
Windows XP DK og meget mere langt mere end 700 kr. så det må være et godt køb,
incl. 2 års skriftligt garanti eller alle pengene tilbage.

mvh
bo

Posted from mail.ggk.dk [131.165.161.237]

Fra : Heinrich Borchmann

Dato : 19-11-01 20:01

On Mon, 19 Nov 2001 18:46:10 +0000 (UTC), "Bo Bolten" <bolten@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>Windows XP DK og meget mere langt mere end 700 kr. så det må være et godt køb,
>incl. 2 års skriftligt garanti eller alle pengene tilbage.

Jah.... *savle, savle* Den ser sq fed ud, til fornuftige penge. En
skam jeg ikke har knap 10.000,- Men hvad skulle jeg da med en der
bare sender min TB1000@1133 hen i skammekrogen. Det eneste jeg syntes
er lidt noget sjusk er rammængden, 256..... der kunne da godt have
været min. 512 til den ellers fede konfig. Jeg vil også sige at hvis
man står og skal købe er dette nok en *rigtig* fed maskine at gå i
gang med. Den stang ram skulle det vel nok kunne lade sig gøre at få
inst. af en eller anden nørd
Mvh. Janko

Fra : Kim Poulsen

Dato : 19-11-01 21:02

det eneste andet minus jeg kunne se udover mængden af ram, var typen. Er der
ikke sd ram der er ?
det er da vist langtfra optimal på en p4'er
men ellers *savle savle* fra min side også ..
vh Kim

Fra : testpersonen

Dato : 19-11-01 21:10

"Heinrich Borchmann" <nospam@tele.dk> wrote in message
> [...]
> man står og skal købe er dette nok en *rigtig* fed maskine at gå i
> gang med. Den stang ram skulle det vel nok kunne lade sig gøre at få

Det jo ikke en fed maskine.. det jo PC133 RAM !!! du mister lige 20% af
ydelsen...
Hvis jeg ikke tager fejl snakker vi om et ASUS p4b mobo.. Jeg syntes IKKE
det er
et godt tilbud da jeg helere vil have RD ram !

Testpersonen

Fra : Peter Malling

Dato : 19-11-01 23:03

Ja, jeg har også haft kig på den. En tilsvarende konfiguration på shg.dk
ryger - så vidt jeg har kunnet se - op på 12-13000 kr, plus software.

Men er den stærkere end den stærkeste Athlon?

Er der nogen der kender til det videoredigeringssoftware der følger med? Det
hedder WinProducer.

Man vil vel bruge Firewire til overførsel mellem PC og videokamera? Hvad
skal man derudover bruge til overførslen?

Det er rigtigt at det er skod med SD-rammen. Kunne man mon pille den ud som
sidder i, og sælge den, og købe 512 MB RD i stedet? Men så ryger garantien
vel...

Mvh Peter.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-11-01 00:09

Afhængigt af bundkortet og CPU socket kan du skifte rammene.

P4B ATX
Socket 478 / i845 / 6PCI-1CNR-1AGP / IDE100 / Audio

P4T-E ATX
Socket 478 / i850 / 5PCI-1AMR-1AGP / IDE100 / RIMM (rdram)

P4T-F ATX
Socket 423 / i850 / 5PCI-1AGP / IDE100

Hvor det miderste bundkort lige nu er det der er det mest efterspurgte, da
du kan bruge BEGGE ram typer til en socket 478 cpu.
garantien forsvinder ikke! Da asus MB kan køre med alle ram mærker.
Men køb ikke en maskine af denne kaliber i aldi, går der noget galt tager
det over 6 uger før du ser den igen! Det er det tyske firma medion der
bygger til alle aldi forretninger i europa, det er også dem der laver
service på den, det tager meget lang tid!
Man køber da heller ikke en PC i et discount supermarked. Har du set de
ansatte der? De aner da ikke en brik om en PC

//Jesper

Fra : Bjarne Mortensen

Dato : 20-11-01 03:04

"Jesper Nielsen" <jspr@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Man køber da heller ikke en PC i et discount supermarked. Har du set de
> ansatte der? De aner da ikke en brik om en PC

Tja men nu har medion altså en support afdeling i Danmark så det tager nok
ikke 6 uger
Firmaet er:
Medion service
Marielundvej 38
2730 Herlev
Tlf: 44840542
Fax: 44840041

--
Mvh.
Bjarne Mortensen

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 21-11-01 01:15

> Firmaet er:
> Medion service
> Marielundvej 38
> 2730 Herlev
> Tlf: 44840542
> Fax: 44840041

Faktisk er deres nye adresse Meterbuen 6-12, byg. 8, 2740 Skovlunde. Men
ellers er vi enige.

Mvh. Brian

Fra : Bjarne Mortensen

Dato : 21-11-01 01:49

"Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> wrote in message

> Faktisk er deres nye adresse Meterbuen 6-12, byg. 8, 2740 Skovlunde. Men
> ellers er vi enige.
>
> Mvh. Brian

Ok det vidste jeg ikke, men det er også et år siden jeg købte deres 900mzh
pIII. Og den kører stadig med den samme Windows Me, altså den er ikke
geninstalleret endnu

Mvh.
Bjarne

Fra : lmsoren

Dato : 22-11-01 18:12

"Jesper Nielsen" skrev d. 20-11-01 00:09 dette indlæg :
> Man køber da heller ikke en PC i et discount supermarked. Har du set
de
> ansatte der? De aner da ikke en brik om en PC

Faktisk er der sådan, at i Tyskland er ALDI-computeren blevet et begreb,
som tages meget seriøst af de øvrige computerforhandlere. Det er ikke
unormalt, at forretningerne justerer deres priser, når den årlige
ALDI-pc er udkommet. Og sådan har det efterhånden været i en del år.

Iøvrigt er det fuldkommen ligegyldigt, hvor boksen er købt. Det vigtige
er vel, hvad der er i den.

lms

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 20-11-01 08:38

"Peter Malling" <malling@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
SNIP
> Men er den stærkere end den stærkeste Athlon?

Generelt NEJ, på enkelte områder er den

Læs fx. her, hvor der er sammenligning af alle Athlon og P4:

OpenGl, hvor en Athlon XP1700 banker en P4-2000
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q4/011116/duron1200-05.html

3D-rendering, hvor P4 banker Athlon
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q4/011116/duron1200-09.html

Husk at læse alle testeksemplerne, for at få hele overblikket!

SNIP
> [...]
som
> sidder i, og sælge den, og købe 512 MB RD i stedet? Men så ryger garantien

Nix, en PC er beregnet til det, og dermed ryger garantien ikke.

mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over750 vitser!!!)

Fra : Santa Xcaze

Dato : 19-11-01 21:37

SNIP

Jeg vil mene tilbudet er godt, hvis man ikke selv kan finde ud af, at samle
en PC og ønsker hotline + garanti ....
Da man næppe kan finde en færdig samlet PC til den pris mange steder ... Men
kan man selv samle er tilbudet ikke noget specielt vil jeg mene ...
Tilgengæld var deres notebook tilbud sidste uge for sygt ;)

Fra : KO

Dato : 20-11-01 13:42

Kan ikke se hvilken software der følger med på deres hjemmeside. Nogen som
kan lave en liste, over softwaren?

Det eneste jeg kunne se var:
WINCINEMA INTERVIDEO
Indeholder professionelle programmer til video- og audiobrug!

WinDVD® Nyd Deres video-dvd i Dolby Digital 5.1 audio kvalitet

WINDVR® Brug Deres PC med eksterne videokilder som digital videorecorder

WINCODER® Overspil Deres digitale og analoge video-data på Deres PC

WINPRODUCER Professionel videobehandlingssoftware (f.eks. klipning senere,
musik underlægning og kommentarer) Nem håndtering med drag'n'drop

WINRIP® Gem Deres yndlingsmusik, pladsbesparende i MP3 format. Fuldt
udstyret, digital musikbox.

--
Nogen som ved med sikkerhed om rammen kan udskiftes med RD-RAM???

Fra : Søren Bjergø

Dato : 20-11-01 16:07

> Kan ikke se hvilken software der følger med på deres hjemmeside. Nogen som
> kan lave en liste, over softwaren?
Microsoft® Windows XP
Microsoft® WorksSuite 2001:
Word 2000
Works
Autoroute 2001
Encarta 2001
PictureIt
> --
> Nogen som ved med sikkerhed om rammen kan udskiftes med RD-RAM???

Med sikkerhed ikke. Der er ikke lavet 845 der kan tage rd-ram og der er ikke
lavet 850 til sd-ram.

Søren

Fra : Jacob Olsen

Dato : 20-11-01 14:47

WOW! Det er fandme billigt. Eneste "problem" er bundkortet, der er baseret
på Intel i845 chipset, der svarer til at sætte Morris Mascot hjul på en
MacLaren F1. Det man så skal gøre er at skrælle bundkort og RAM ud, sælge
det til højestbydende og så købe et bundkort baseret på VIAs nye P4X266A
chipset og dertil hørende DDR RAM. Kabinettet svarer til det DELL bruger.
Sejt-sejt-sejt!

Fra : -=Madsen=-

Dato : 20-11-01 16:20

Det er sku et godt tilbud, her bliver man ikke snydt , den lidt mere
hardcore pc freak kunne godt ønske noget bedre ram, men for den alm. bruger
syntes jeg man får pc for alle pengende..

Fra : Badedyret

Dato : 20-11-01 17:14

"Bo Bolten" <bolten@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>

> mvh
> bo

> Posted from mail.ggk.dk [131.165.161.237]

Det er muligt at se lidt yderligere informationer på www.medion.de og så
under news, der er et uddrag af en test. Der står bl.a. at bundkortet er af
mærket MSI og at chipsættet er Intel 845, men modellen står der ikke. Mærket
på Geforce3 er også MSI.
Der står ikke meget mere end på Aldi's hjemmeside men lidt supplerende.

Hilsen Søren

Fra : Søren Kramer

Dato : 21-11-01 17:23

Det ser ud til at være et godt tilbud med nogle fede muligheder for at
tilslutte gennem firewire. Lydudgange etc. Support mm. Super.
Men ydelsen er under den mindste athlon xp 1500, da der jo anvendes sd-ram
(som i kombination med videoredigering på en P4 jo mildest talt stinker). Så
det der med 1,8 er bare varm luft, hvis det skal relatere sig til ydelsen.
MVH
Søren

Fra : rba

Dato : 22-11-01 13:22

Mon ikke bundkortet skulle være det her: ms-6534
http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6534
RBA