Underligt problem med PCMCIA-port
Fra : Martin Kristensen

Dato : 19-11-01 14:13

Jeg har købt en brugt IBM ThinkPad med følgende problem: Når jeg indsætter
et netkort i PCMCIA-porten detekterer Windows det ikke. Kortet virker dog
fint i en anden computer, og porten virker også fint med et andet kort (et
modem-kort)... Så hvad kan der være galt?

Mvh.
Martin Kristensen

Fra : JOB

Dato : 20-11-01 01:12

Formentlig noget med at konfigurere pcmcia porten med en 'cardbus manager' -
prøv evt. IBM...er den under 3år er der normalt support...
mvh JOB

Fra : Martin Kristensen

Dato : 20-11-01 09:20

Jeg har nu hørt noget om, at der er forskellige typer PCMCIA-kort. Det, der
ikke virker har nogen "knopper" oven på, mens det, der virker ikke har. Kan
det være problemet?

/Martin

Fra : Henning

Dato : 20-11-01 14:06

On Mon, 19 Nov 2001 14:13:24 +0100, "Martin Kristensen" <mc@deaftv.dk>
wrote:

> [...]
>fint i en anden computer, og porten virker også fint med et andet kort (et
>modem-kort)... Så hvad kan der være galt?

At du (eller en anden) tidligere har haft en identisk kort i, og
fravalgt at installere driveren, og valgt at Windows ikke skal spørge
næste gang.
Løsning; reinstaller maskinen eller installer driveren manuelt.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Martin Kristensen

Dato : 21-11-01 12:54

Jeg har nu fundet ud af hvad der var galt (håber jeg!) Det var et 32-bits
CardBus-kort som jeg havde fået, men det skulle have været et 16-bits
PCMCIA-kort. Knopperne oven på skulle have forhindret det i at komme ind,
men det gjorde de åbenbart ikke.

/Martin