Finne antall per måned
Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 19-11-01 01:09

Jeg har en database som inneholder ID (unik), Antall og Dato. Datoen er en
dato og Antall er et tall.

Jeg ønsker å vise innholdet litt oversiktlig, og kunne derfor tenke meg å
dele det opp i måneder slik at jeg får summen av Antall i hver måned i
databasen.

Jeg har prøvd litt :
SELECT Sum(Antall) AS Tall FROM (SELECT DISTINCT Month(Dato) FROM Teller);

Det er en Access-database ...

Takker på forhånd for all hjelp ... :)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 19-11-01 01:33

Erlend Klakegg Bergheim <erlendkb@online.noNOSPAM> wrote in message
> [...]
> Antall i hver måned i databasen.
>
> Jeg har prøvd litt :
> SELECT Sum(Antall) AS Tall FROM (SELECT DISTINCT

Hej Erlend

Prøv noget ala nedenstående:

SELECT Month(Teller.Dato) AS Month,
Sum(Teller.Antall) AS Tall
FROM Teller
GROUP BY Month(Teller.Dato);
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 19-11-01 01:45

"Mikkel Bundgaard" <mikkelbu@teliamail.dk> wrote in message

> Prøv noget ala nedenstående:
>
> SELECT Month(Teller.Dato) AS Month,
> Sum(Teller.Antall) AS Tall
> FROM Teller
> GROUP BY Month(Teller.Dato);

Takker for hjelpen ... Den satt perfekt !!! :)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no