refresh side når der bruges tilbage-knap?
Fra : Helle

Dato : 19-11-01 00:36

Hej!
Er der nogen der ved om dette kan lade sig gøre!
Jeg har en formularside, som jeg gerne vil have skal være
"frisk", altså uden det eventuelt indtastede, hvis siden forlades
og man bruger tilbage-knappen tilbage til siden igen!
Kan det lade sig gøre at refreshe andre sider også når
tilbageknappen bruges?
Håber nogen kan hjælpe!
Hilsen Helle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Mollerup

Dato : 19-11-01 17:04

Så skal du ind og kigge på hvilken side folk kommer fra, når de går ind på
formularsiden, noget i stim med:

<script>
if(document.referrer == "http://www.host.dk/denSideDeIkkeMaaKommeFra"){

this.loation.href = http://www.host.dk/formularsiden.htm;
}
</script>
Jeg har ikke testet overstående, så jeg ved ikke om det virker.

En anden mulighed er at du sørger for at formularsiden slet ikke kommer i
browseren history, så når man trykker på tilbage-knappen hopper tilbage
forbi formularsiden.

Det kan du gøre via:
location.replace(www.host.dk);

Thomas Mollerup

Fra : Helle

Dato : 19-11-01 19:05

Thomas Mollerup wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>
> En anden mulighed er at du sørger for at formularsiden slet ikke kommer i
> browseren history, så når man trykker på tilbage-knappen hopper tilbage

Gider du forklare hvordan/hvor det sidste eksempel skrives og i hvad
sammenhæng? Er det onLoad eller andet? Jeg går ud fra at det første eksempel
placeres i head-tagen på formularsiden.
Med venlig hilsen Helle

Fra : Thomas Mollerup

Dato : 19-11-01 20:07

> Hej thomas!
> Gider du forklare hvordan/hvor det sidste eksempel skrives og i hvad
> sammenhæng?

Så pyt da...

<head>
<title>Din Formularsiden</title>
<script>
location.replace(document.referrer);
</script>
</head>

> Er det onLoad eller andet?
Nej behøves ikke, koden bliver automatisk afviklet da det ikke er i en
funktion som eks.

function myInit(){
location.replace(document.referrer);
}

I overstående ville du blive nød til at "kalde" på funktionen myInit() før
dens kode bliver afviklet, f.eks med onload="myInit()"....

>Jeg går ud fra at det første eksempel placeres i head-tagen på
formularsiden.
Jepper.

Thomas Mollerup

Fra : Thomas Mollerup

Dato : 19-11-01 20:23

Der er faktisk også en helt 3. mulighed:
<head>
<script>

function myInit(){

minForm.navn.value = "";
minForm.adresse.value = "";
minForm.post_by.value = "";
minForm.tlfnr.value = "";

}
</script>
</head>
<form name="minForm">
Navn: <input type="text" name="navn" value=""><br>
Adresse: <input type="text" name="adresse" value=""><br>
Post nr. og by:<input type="text" name="post_by" value=""><br>
Tlf. nr.:<input type="text" name="tlfnr" value=""><br>
</form>

Fra : Helle

Dato : 19-11-01 21:09