extracte Mp3 tags til database
Fra : Lars Bernau

Dato : 18-11-01 19:00

Måske er dette lidt off-topic i denne gruppe, men jeg tager nu chancen
alligevel, da det i sidste ende handler om databaser....

Jeg er på jagt efter et program som kan extracte id3 tags fra mp3 filer,
og som gemme informationerne som en txt fil eller andet som kan bruges i
en access database. Er der monstro nogen er kender sådant et program? Det
skal helst have en eller anden form for batch funktion, så jeg slipper
for at sidde og bruge tid på hver enkelt fil.
--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-11-01 01:00

On Sun, 18 Nov 2001 18:59:32 +0100, Lars Bernau <lbe@mailme.dk> wrote:

>Jeg er på jagt efter et program som kan extracte id3 tags fra mp3 filer,

Jeg bankede på et tidspunkt noget PHP-kode sammen, der kan læse et
id3(v1)-tag fra mp3-filer. Såfremt, man har brugt PHP før, burde det
let kunne sammenskrives til noget automatik, der fx ræser et katalog
igennem.

Koden er blot hurtigt banket sammen en eller anden gang, hvor jeg
burde have sovet nogle flere timer:
http://stock.ter.dk/mp3/

(da spørgsmål hertil er PHP-relaterede, er
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php nok en mere egnet gruppe for
flere spørgsmål lige præcis desangående)

--
- Peter Brodersen

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 19-11-01 14:05

Lars> Måske er dette lidt off-topic i denne gruppe, men jeg tager nu chancen
Lars> alligevel, da det i sidste ende handler om databaser....

Lars> Jeg er på jagt efter et program som kan extracte id3 tags fra mp3 filer,
Lars> og som gemme informationerne som en txt fil eller andet som kan bruges i
Lars> en access database. Er der monstro nogen er kender sådant et program? Det
Lars> skal helst have en eller anden form for batch funktion, så jeg slipper
Lars> for at sidde og bruge tid på hver enkelt fil.
Lars> --

På linux er der "id3 -l"

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>

Fra : Christian Schmidt

Dato : 19-11-01 22:26

Lars Bernau wrote:

> Jeg er på jagt efter et program som kan extracte id3 tags fra mp3 filer,

http://www.google.com/search?q=id3+php

Christian