Langsom overførsel via ftp
Fra : Morten Winther

Dato : 18-11-01 15:40

Jeg har lige overført en stor fil og undrede mig over det tog 'lang' tid:

Transmitted 102014976 bytes in 30.1 secs, (3.23 MBps), transfer succeeded
226 Transfer complete.

Jeg kører 100m netkort og fuld duplex.

Workstation: Winblows
Server: FreeBSD 4.4

Hvad kan hjælpe på hastigheden?

/ morten

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 18-11-01 18:40

Morten Winther wrote:

> [...]
> tid:
>
> Transmitted 102014976 bytes in 30.1 secs, (3.23 MBps), transfer

Fordi windows yder ufatteligt dårligt. Du burde nu trods alt kunne
komme lidt højere end det der.

Kører du direkte med krydskabel eller gennem en hub/switch?

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
DISCLAIMER: Microsoft, Windows, Windows 98, Bugs, Lacking features, IRQ

Fra : Morten Winther

Dato : 18-11-01 19:32

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote in message

> Fordi windows yder ufatteligt dårligt. Du burde nu trods alt kunne
> komme lidt højere end det der.
>
> Kører du direkte med krydskabel eller gennem en hub/switch?

Det er gennem switch.

Der er lys i 100m for både server & workstation samt FDX

Ingen collitions ting der blinker.

/ morten

Fra : Mickey

Dato : 18-11-01 19:45

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er gennem switch.

det er ikke fordi det er en ufattelig dårlig switch ?
- min HUB mistænker jeg for at nedsætte hastigheden på mit 10mbit net til
mellem 2 og 5mbit alt efter hvad vej det går...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 18-11-01 20:01

Mickey wrote:

> [...]
> til
> mellem 2 og 5mbit alt efter hvad vej det går...

Nogle netkort er også kendt for sære hardwarefejl, som der må arbejdes
udenom i driverne med ydelsestab som resultat - og nogle drivere er
kendt for blot at være skrevet dårligt

Hvaffor netkort er der i maskinerne og hvor hurtige er deres respektive
CPU'er?

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Is there anything else I can contribute?

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 18-11-01 20:29

Jeg nåede lige at brokke mig højlydt hos min ISP over drastisk faldet
performance.

med lidt ganske banal fejlfinding viste det sig at være min 100Mb Unex hub.
(iøvrigt ikke den første med fejl)

finn

Fra : Morten Winther

Dato : 18-11-01 23:22

> [...]

> kendt for blot at være skrevet dårligt
>
> Hvaffor netkort er der i maskinerne og hvor hurtige er deres respektive

Min Workstation: PII 333 MHz, 256 mb ram med et Intel(R) PRO/100 S Desktop
Adapter (W2K)

Min server: Celeron 900 Mhz, 256 mb ram med et Intel Pro 100 Plus (FreeBSD)

Jeg bruger en Netgear FS105 som Switch.

/ morten

Fra : Thomas

Dato : 18-11-01 20:45

Morten Winther wrote:
> Jeg har lige overført en stor fil og undrede mig over det tog 'lang' tid:
>
> Transmitted 102014976 bytes in 30.1 secs, (3.23 MBps), transfer succeeded
> 226 Transfer complete.

Det kan jo være at din harddisk (i den ene af enderne) er
flaskehalsen...

--
Don't waste space