Problemer med netkort
Fra : Carsten Ducjan

Dato : 19-11-01 12:43

Jeg har i lang tid haft problemer med at min internetopkobling fryser når
jeg er på nettet, og der kan så gå op til flere minutter før jeg endnu en
gang kan etablerer netværk via modem.
Jeg har fået mange gode råd på gruppen uden held.
Jeg har nu fundet ud af at det er mit netværkskort som bruges til vores
lokale netværk som skaber problemerne.
Når netkortet fjernes og sortwaren fra Windovs fjernes er der ingen
problemer.
Jeg har prøvet med forskellige af de billige fabrikater af netkort uden
held.
Jeg har en ISDN forbindelse med et externt DIVA modem.
Jeg har prøvet et andet fabrikat af ISDN modem med samme resultat.
Er der nogen der kan løse mit problem.
KH Carsten Ducjan

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 18-11-01 15:59

"Carsten Ducjan" <Ducjan@ducjan.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har i lang tid haft problemer med at min internetopkobling fryser når

Du har også et problem med Dit ur...... det er d. 18 i dag....

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 750 vitser!!!)

Fra : Jan Jensen

Dato : 18-11-01 21:15

Hej

Tjek om du kan have nogle IRQ konflikter/delinger som
gør livet surt for netkortet. (Enhedshåndteringen)

Tjek også "netværk via modem" forbindelsen, der skal bla. kun være
flueben tcp/ip under netværksforbindelser (Tror jeg det hedder,
sidder selv på ADSL)

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Carsten Ducjan

Dato : 19-11-01 07:22

Dette er ok
KH Carsten

Fra : Jan Jensen

Dato : 20-11-01 09:21

Hej Carsten

Fakta:
Forskellige netkort = samme problem
Forskellige modems = samme problem
Så kunne det være interessant at se, om det hele også gentog sig, hvis du
flyttede de to "problembørn" over på en anden computer.

Det må være en softwarefejl eller en hardwaredefekt i "værtscomputeren".
Har du ikke mulighed for at bytte hardware, ville jeg nok lave en
reinstallation,
helt fra bunden. Det vil udelukke den ene fejlmulighed.

God arbejdslyst!

Venlig hilsen Jan Jensen