Søskene i børnehave
Fra : Hans Wilkens

Dato : 18-11-01 09:26

Hej,

vi har to drenge som bliver hhv 3 år i februar og 5 år i april.
Nu har den lille fået tilbudt en børnehaveplads (det er godt nok lidt
tidligt), men så er spørgsmålet:
Er det en god ide at lade dem gå på samme stue?
Jeg ved at der er mange argumenter både for og imod!

De vil løbe frem og tilbage mellem stuerne, hvis de går hver for sig.
Der er fare for at den lille eller de begge ikke finder så meget sammen med
de andre børn hvis de er sammen.

Jeg håber på mange meninger og argumenter.
På forhånd tak.

mvh Hans

Fra : nocom

Dato : 26-11-01 14:25

"Hans Wilkens" skrev d. 18-11-01 09:26 dette indlæg :
> [...]
sammen med
> de andre børn hvis de er sammen.
>
> Jeg håber på mange meninger og argumenter.

Hej Hans
Vi har selv 2 drenge på 3 og 5 år, som går i samme børnehave, på samme
stue. Vi har kun gode erfaringer med det. Drengene leger sammen, hver
for sig med andre børn og altså helt uden problemer. Selvfølgelig er
børn forskellige, men i vores tilfælde fungerer det faktisk. Måske giver
det også lidt tryghed for lillebror, at storebror også er der. Dog ikke
i negativ retning, for selv om den ene har været syg, har det kørt fint
for den anden alligevel.
Mvh
Hans Peter

http://www.kandu.dk/