Web Kamera
Fra : Lars-Bo R. Stark

Dato : 18-11-01 04:56

Hej

Jeg leder efter et godt program, til chat med webkamera, men det skal
kunne virke sammen med en win client i den anden ende af linien.

Har nogle her en god ide ????

Med venlig hilsen

Lars-Bo Stark

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-11-01 11:01

"Lars-Bo R. Stark" <lars-bo.stark@malkadesign.dk> wrote in message
> Jeg leder efter et godt program, til chat med webkamera, men det skal
> kunne virke sammen med en win client i den anden ende af linien.

Jeg har ledt en hel del efter noget i samme stil.

Den optimale løsning, for mig at se, er følgende:
Klienten fyrer op under en browser, og går ind på min hjemmeside (evt.
på en password-beskyttet og/eller hemmelig adresse). Der kommer en
java-applet (evt. en popup), som henter en stream fra min maskine.

Jeg fik det til at køre engang, hvor serveren dog var en
Windows-maskine. Softwaren leverede et jpeg-billede via en helt
almindelig url. En javaapplet hentede så jpeg-billeder så hurtigt som
muligt.
På en 512 kbit-forbindelse gav det omkring 1-3 fps. Argh!

Det skal altså være server og en applet der kan klare noget
deltra-frames agtigt. Altså en *rigtig* stream, og ikke bare en række
still-billeder.

Har dog ikke mod på at lave hverken server eller klient. Bla. fordi det,
at lave en stream, er ret svært, hvis man vil undgå latency. Men det
ville da være fedt med et codec, med ultralav latency. Evt. et
server/klient-par, hvor man både kan vælge high-latency/high-compression
eller low-latency/low-compression. Det ville være sejt. :) Så kan
klienten vælge, ud fra tilgængelig båndbredde, og om man evt. har noget
voice-chat ved siden af (evt. snakker i tlf).

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 24-11-01 17:57

Hej
Så vidt jeg ved har Mandrake 8.1 en klient til videochat. Den følger en
eller anden standart inden for det.

Så vidt jeg husker var det et gtk program, stadig i beta.

/Bjørn