dns på solaris2.6 -sparc
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 17-11-01 11:59

hvad kan være galt når solaris ikke kan resolve via dns.

resolv.conf indeholder 2 linier:

domain <mitdomænenavn>
nameserver <isp-dns-serverIP>

<isp-dns-serverIP> kan pinges.

finn

--

-------Cykelsmeden ---edb på gadeplan
HER taler jeg om solaris 2.6- sparc!!

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 17-11-01 12:32

CykelSmeden fra Aalborg wrote:
> hvad kan være galt når solaris ikke kan resolve via dns.
>
> resolv.conf indeholder 2 linier:
>
> domain <mitdomænenavn>
> nameserver <isp-dns-serverIP>
>
><isp-dns-serverIP> kan pinges.

Det kan være du ikke har lov til at bruge navneserveren - dvs
den blokerer for din ip-adresse, fordi du ikke er på dens
"godkendt-liste".

Det kan være der ikke kører nogen navneservice på den ip
adresse du spørger.

Det kan også være at du forsøger at slå adresser op den ikke
kender til (og at den ikke forwarder eller redirecter til nogen
der gør).

-- Ole M.

Fra : Mads Hugo Pedersen

Dato : 17-11-01 21:19

On Sat, 17 Nov 2001, CykelSmeden fra Aalborg spake thusly:

> hvad kan være galt når solaris ikke kan resolve via dns.
>
> resolv.conf indeholder 2 linier:
>
> domain <mitdomænenavn>
> nameserver <isp-dns-serverIP>
>
> <isp-dns-serverIP> kan pinges.

Prøv at kigge i /etc/nsswitch.conf efter en linie der starter med hosts,
fx. på min Solaris 8 står der:

hosts: files dns nis [NOTFOUND=return] files

Check om der står dns på din Solaris maskine.

/M@ds
--
"Reliability means never having to say you're sorry."
-- Dan Bernstein

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 18-11-01 12:09

Tak! det var lige den der manglede!

nu skal jeg så videre med hvorfor sendmail ikke virker

finn