Kun FTP adgang og ikke via Shell
Fra : Steffan Søndermark

Dato : 16-11-01 23:24

Hej Gruppe,

Er der nogen som ved om det er muligt at vælge kun at give en adgang til
FTP, altså uden samtidigt at give Shell adgang. Jeg har prøvet at sætte den
pågældende bruger til /bin/nologin man så kan han heller ikke logge ind via
FTP.

Kan jeg gøre noget for at opnå det efterlyste ?

På forhånd tak!

--

Med venlig hilsen / Best regards
Steffan Søndermark

Fra : Mickey

Dato : 17-11-01 00:03

"Steffan Søndermark" <ssf@servage.com> skrev i en meddelelse

> Kan jeg gøre noget for at opnå det efterlyste ?

Proftpd kan sættes op til at kunne logge ind selvom brugerens shell er sat
til /bin/false

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Flemming Mertz

Dato : 17-11-01 08:10

> Kan jeg gøre noget for at opnå det efterlyste ?

Der er også en udmærket beskrivelse på
http://www.wu-ftpd.org/HOWTO/guest.HOWTO hvis du bruger wu-ftp.

Regards,
Flemming Mertz