Max 100 poster
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 16-11-01 09:30

Jeg har en tabel, hvori jeg højst vil have 100 antal poster (færre er ok). Hvis
der er over 100 felter, skal alle de ældste poster slettes (ud fra et
dato-felt) så der igen er 100.

Kan det laves i SQL og hvordan?

- Bjarke Walling Petersen

--
Posted from lk59.langkaer.dk [195.192.63.59]

Fra : jan.joergensen

Dato : 08-12-01 14:54

Du kan prøve at kigge på følgende eksempel :

Jeg har bare lige skrevet det efter hukommelsen ... det kan godt være der er
nogle smartere kommandoer .... men det skulle virke.

' Correct sort first
SQLtxt = "SELECT * FROM Bjarkes_Tabel"
SQLtxt = SQLtxt & " ORDER BY Dato DESC;"

' Open the recordset
Set rst2 = CurrentDb
Set rst = rst2.OpenRecordset(SQLtxt)

' Count the records
intAntal = rst.RecordCount
' Move to the first record and then forwards
rst.MoveFirst
if intAntal > 100 Then
For i = 1 To100
rst.MoveNext
Next i
For i = 101 To intAntal
rst.Delete
Next i
End If
rst.Close

Jeg kan ikke lige huske om du behøver at indsætte en "rst.Update" til
allersidst.(lige før rst.Close) ... men det tror jeg altså ikke.
Tag en kopi af databasen ... og prøv dig lidt frem.

Og ellers er du velkommen til at skrive tilbage ... og evt. sende databasen.

Venlig hilsen
jan.joergensen@skynet.be