netkort
Fra : Vaeske

Dato : 15-11-01 22:04

Hejsa

Jeg har lige installerede et netkort, og får nu følgende besked:

En enhedsfil blev ikke fundet. Denne fil skal muligvis bruges til at køre
Windows eller et Windows-program.

Windows-registreringsdatabasen eller System.ini refererer til denne fil, men
filen eksisterer ikke længere.

Og så kommer der noget med jeg skal installere programmet igen osv.

Denne fejlmeddelse kommer 3 gange, og det drejer sig om filerne med navne:

vnetsetup.vxd

vredir.vxd

dfs.vxd

Efter windows er startet op kommer følgende fejlmeddelse:

DLL-biblioteket kan ikke indlæses:

msnp32.dll

Den angivet fil blev ikke fundet.

Det eneste jeg har gjort er at installere netkortet og genopstarte puteren.

Hvad skal jeg gøre ????

Jeg kører windows 98 SE

Netkortet: C-net 100/10bps Fast ethernet card

Fra : Vaeske

Dato : 15-11-01 22:54

Jeg er lidt i tvivl om dette er det rigtige sted !!!!!!!!

Fra : Thomas Bowers

Dato : 16-11-01 00:53

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre ????
>
> Jeg kører windows 98 SE
>
> Netkortet: C-net 100/10bps Fast ethernet card

Den enhedsfil den ikke kan finde ligger enten på w98 cd'en eller
netkortsdriver disken......det er pisse irriterende at windoze ikke kan
finde ud af at lede cd'en igennem, men sådan er livet. Årsagen til de
manglende VXD filer er stammer derfra !
Du skal fjerne netkortet i device-manageren (enhedshåndtering) og genstarte.
Så vil w98 finde en ukendt enhed og du kan installere kortet på ny.
Når den så skriver "En enhedsfil blev ikke fundet. Denne fil skal muligvis
bruges til at køre Windows eller et Windows-program" vælger du at lede
efter den (browse) på w98 cd'en og vupti. Ofte vil den spørge senere efter
en anden fil der ligger på disken, så sender du install. programmet derhen.
Kort sagt ligger alle de filer w98 skal bruge på enten driverdisken eller
w98 cd'en, så du skal altså bare skifte mellem de 2 hver gang den brokker
sig under installationen (blandt andet en af mange årsager til at jeg
køre w2k)

Hilsen Thomas

Fra : Vaeske

Dato : 16-11-01 22:18

> [...]
> w98 cd'en, så du skal altså bare skifte mellem de 2 hver gang den brokker
> sig under installationen (blandt andet en af mange årsager til at

Mange tak for dine råd, men fejlmeddelelsen kom i dos-opstarten. Der har jeg
ikke mulighed for at søge efter filerne på w98 cd'en

Til sidst havde jeg opbrugt min tålmodighed og begyndte at installere win98
ovenpå den gammel installation... det var et klogt træk for nu virker det
hele, jubiiiiii.

Jeg køre og så helst w2k men jeg har lige en brænder, hvor man ikke kan få
driver til w2k, desværre !!!!!1

Hilsen Vaeske

Fra : Ingolf

Dato : 16-11-01 22:36

ergo har du manglet systemfiler. Dette kan rettes ved at køre programmet SFC

Fra : Zorro

Dato : 16-11-01 00:52

gå til www.eksperten.dk og spørg der, så er du godt hjulpet.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 16-11-01 19:54

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:9t1alh$2gm$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har lige installerede et netkort, og får nu følgende besked:
>
> En enhedsfil blev ikke fundet. Denne fil skal muligvis bruges til at køre
> Windows eller et Windows-program.

Prøv at geninstaller netkortet.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.: