Urter for milten??
Fra : J¤mfruen

Dato : 18-01-01 13:43

Hej...

Jeg søger efter navn på en urt der renser og styrker specielt milten
ligeledes for bugspytkirtlen, og skjoldbruskkirtlen??? nogle herinde der har
et kvalificeret bud???

PÅ forhånd tak!

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : /arcana

Dato : 19-01-01 07:14

"J¤mfruen" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Jeg søger efter navn på en urt der renser og styrker specielt milten

Der findes en kinesisk patentmedicin som hedder renshenguipiwan (renshen=
ginseng, gui=styrker pi=milt wan=pille), altså "ginseng-pille som styrker
milten". Den består af bl. a. ginseng, lakridsrod og (svjh) kinesisk
angelika.

Prøv at spørge hos Den kinesiske Købmand på Nørre Voldgade i Kbh., eller hos
en kinesisk læge.

/arcana
noemail@nospam.com

Fra : N/A

Dato : 19-01-01 20:09

Fra : /arcana

Dato : 19-01-01 20:09

> Takker....men det var nu en URT og helst en dansk voksende jeg efterlyser.
> Vil benytte den du nævner om intet andet dukker op.

Ginseng ER da en urt. Hvad skal du bruge det til? Jeg kender ikke til danske
urter af den karakter.

/arcana
noemail@nospam.com

Fra : N/A

Dato : 20-01-01 00:56

Fra : /arcana

Dato : 20-01-01 00:56

> Jeg skal bruge det i en udrensende og styrkende The. Jeg ved godt at flere
> af de blodrensende urter også virker på milten.....ved det at de renser
> blodet - men jeg søger en urt der decideret går ind og renser/ styrker
> milten. Om der fandtes en behjertet sjæl der kunne hjælpe mig med navnet
:)

Aaah - det kunne du jo bare have skrevet fra starten af. Hvis du vil have
planter, som virker udrensende og styrkende, skal du bruge planter som f.
eks. ensian(rod). Den type lægeplanter indeholder bitterstoffer, som øger
fordøjelseskirtlernes produktion af enzymer og andre sekreter, som gør
fordøjelsen mere effektiv. Derved optager du mere effektivt de nutrienter,
som findes i din mad, og samtidig øges udskillelsen. Du får altså både øget
energi og en udrensende effekt.

Andre planter med samme eller lignende virkning kunne være Harpago
procumbens - "Venustorn", som Per fra NaturDrogeriet kalder det. Det er en
af de mest effektive, men den kommer jo desværre fra Afrika... Af danske
planter er der jo mælkebøtte - roden er bedst - og malurt, røllike og
lignende. Malurt og røllike indeholder dog også æteriske olier, og derfor
kan man ikke bruge dem i lige så store mængder som harpago.
Alle disse planter kan blandes op med lakridsrod og pebermynte, som
regulerer smagen og samtidig virker i samme retning.

Håber at du kan bruge dette her til noget...

/arcana
noemail@nospam.com

Fra : Karine Toreid Knudse~

Dato : 21-01-01 14:52

Hei!

/arcana wrote:

> [...]
> som findes i din mad, og samtidig øges udskillelsen. Du får altså både øget

Vet du om denne urten har noen innvirkning på de naturlige, snille
melkesyrebakteriene i tarmen? Jeg har hatt store problemer med fordøyelsen pga
kvikksølvforgiftning fra mine amalgam fyllinger. Jeg prøver å innta en del
melkesyrebakterier for å erstatte de som blir ødelagt pga kvikksølv, men jeg
skulle gjerne hatt noe som øker opptak/produksjon av enzymer i tillegg.

Hvor kan man få kjøpt ensian? Hvordan tilberedes den?

Vennlig hilsen,
Karine T. Knudsen (Norge)

Hans Lennros:
"If Astronomists had the same inaccuracy in their proofs as presented in current
research on the safety of dental amalgam, or possible health effects from
mercury vapor, we would still think the moon is made out of cheese."

Are you a victim? Did you know that your amalgam fillings may release Mercury
and lead to chronic Mercury poisoning? This will destroy your immune system and
may lead to multiple symptoms or serious illness. It happened to me - it may
happen to you too...

http://www.amalgam.org (English page)
http://www.amalgam.nu (Norwegian page)

Fra : /arcana

Dato : 22-01-01 01:42

"Karine Toreid Knudsen" <lille@kristiansand.online.no> wrote in message

> Vet du om denne urten har noen innvirkning på de naturlige, snille
> melkesyrebakteriene i tarmen? Jeg har hatt store problemer med fordøyelsen
pga

Den har ingen negativ indflydelse, så vidt jeg ved, snarer tværtimod, da
bitterstofferne øger udskillelsen af førdøjelsesenzymer og galde, hvilket
til dels aflaster mælkesyrebakteriernes arbejsbyrde.

> Hvor kan man få kjøpt ensian? Hvordan tilberedes den?

I Danmark (jeg ved ikke med Norge) kan man købe ensianrod i velassorterede
helsekostforretninger. Man kan også købe det i tinkturform, d.v.s. som
udtræk i alkohol. Det er nok den letteste måde at bruge det på.

/arcana; noemail@nospam.com
Denne meddelelse er IKKE skrevet på sundhedsforum.dk, så hvis den
dukker op dér, er den sakset fra news:dk.helbred.behandling.alternativ.