Kampfisk og yngling
Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 15-11-01 20:04

Hej NG.
Nu er det jeg så længe har gået og ventet på begyndt at ske, lige foran mine
øjne. Mine kampfisk er endelig kommet så langt at de er ved at finde ud af
hvordan hannen på bedst mulig måde og mest effektivt kan klemme hunnen, så
hun smidder æggene.
JEg havde jo ellers helt opgivet prosjektet, for sidst jeg forsøgte, var det
bare et ynkelig lille skumrede på nogle få bobler som hannen præsterede at
bygge. Da gav jeg op, og satte dem tibage i hovedakvariet, fordi det de gik
i, efterhånden trængte til en større rengøring. Så her i week enden kom jeg
endelig så langt at jeg fik sat dem ned igen. Men denne gangen var det ikke
fordi jeg ville at de skulle yngle, men mere fordi at hannen havde været
oppe at slos med en af de andre hunner, og trengte til lidt fred, så hans
hale kunne komme sig efter mishandlingen.
Men så fandt fiskene altså ud af at de lige skulle benytte anledningen
Skal nok lade høre fra mig, om hvordan det går.
Ditte

Fra : Finn Jensen

Dato : 15-11-01 20:34

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> skrev i en meddelelse
> Men så fandt fiskene altså ud af at de lige skulle benytte anledningen
> Skal nok lade høre fra mig, om hvordan det går.
> Ditte

Ja lad os høre om der kommer noget ud af anstrengelserne

Jeg har ikke selv kampfisk (endnu ) men når jeg vil have mine guramier,
som jo også er labyrintfisk, så hæver jeg temperaturen til 29 grader og så
går parringen i gang.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 16-11-01 01:13

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message
> Jeg har ikke selv kampfisk (endnu ) men når jeg vil have mine guramier,
> som jo også er labyrintfisk, så hæver jeg temperaturen til 29 grader og så
> går parringen i gang.

Hej Finn.
Forrige gang jeg satte dem igang, og hævede temperaturen til den anbefalte,
ville de ikke gøre nogen ting. Det ville de så til gengæld da de så kom i
den almindelige temperaturen, for det var jo egentlig ikke meningen at de
lige skulle gå igang... Grunden til at jeg ikke satte dem igang med vilje,
denne gangen, er at min han er ved at være temmelig gammel, og jeg så ville
vente til jeg har fået hentet de nye fisk som jeg har været så heldig at få
foræret...... Men skæbnen ville det altså noget andet.
Sidste nyt:
De fik endelig fundet ud af hvordan de skulle ligge i vandet, så hannen
kunne klemme omkring hunnen. Hun lå paralyseret i et stykke tid bagefter,
mens hannen fortvivlet forsøgte at finde de æg, som han jo "lige" havde
presset ud af hende..... Det så sjovt ud, men jeg tror de har et lille
stykke til at gå, før de kommer så langt at der bliver noget ud af deres
anstrengelser......
Skal nok holde jer opdateret, for dette er bare spændende...
Ditte

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 17-11-01 17:36

Hej Gruppe.
Nu er jeg ved at gå igang med at rive alle mine hovedhår af, for de dumme
fisk har selvfølgelig ødelagt redet, og dermed var denne ynglingen over -
for denne gang.
Det som så lige har vært toppen af det hele, er at jeg på to timer har
mistet nogen og fyrre af mine gubby unger - plus nogle glødelystetra.....
Arggggh.
Grunden til dødsfaldene regner jeg med er at min lillesøster glemte at
skylde karet fiskene gik i, da hun havde lånt det en lille stund for at have
noget til sine mus, mens hun skiftede i buret. Jeg havde ellers sagt at hun
måtte skylde godt, efter at hun havde vasket det med sæbe. Men ak og ve.
Dette var ikke godt nok, så nu har jeg lært af fadæsen. Men pokkers også, at
det lige skulle gå liv med, for at få den erfaringen.... ØV
Ditte