Aldi bærbar...
Fra : testpersonen

Dato : 15-11-01 19:40

Hejsa NG..

Som jeg forventede var den Medion bærbar flået væk fra aldi.. men jeg fik da
fat i en aligevel :)
og hvis jeg ikke tager meget fejl så er det da ASUS indmad som er i ...
Men lige en ting.. det der 8mb grafikkort som er i.. kan man få mere ram til
det ?
Ikke at jeg har brug for det her og nu men senere når man vil lege med lidt
støre ting på den som krøver lidt mere af grafikkortet :)

Hygge...

testpersonen

Fra : Peter Svejgaard

Dato : 15-11-01 21:48

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> wrote in message

du kan ikke give grafikkortet flere ram! måske kan du skifte men detbliver ikke
en af de storekort da der også skal tænkes på varmeudvikling!

--
Posted from sdnat1.dk-tv.net [195.249.246.249]

Fra : jan

Dato : 15-11-01 22:31

hvor meget købte du den for ? og lidt info om din blærebar tak :D

Fra : testpersonen

Dato : 16-11-01 19:58

"jan" <jantran81@mail.dk> wrote in message
> hvor meget købte du den for ? og lidt info om din blærebar tak :D

den kostede 12.999kr
Det en Intel P3mobile 1Ghz m speedstep
20gb hd
256mb ram
8x dvd
floppy
14.1" TFT skærm (1024/768)
10/100 Netkort (onboard)
og sånt...
ganske god bærbar.. dog lidt tung men hva faen

Testpersonen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-11-01 17:16

Efter hvad jeg ved om bærbare, er det sikkert shared ram. Dvs. man sikkert i
BIOS kan indstille 4, 8, 16 eller måske endda 32Mb ram.
Da disse bliver taget af den alm. ram i maskinen, kan der være underskud af
ram, men der kan jo nemt isættes SODIMM ram, eller hvad de nu hedder!

Mvh.
Mikael

Fra : testpersonen

Dato : 17-11-01 17:21

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
> [...]
af
> ram, men der kan jo nemt isættes SODIMM ram, eller hvad de nu hedder!

Hmm det må jeg lige efterse :) Hvis jeg kan mase den op til bare 16mb så vil
det være dejligt :)

Testpersonen

Fra : max

Dato : 17-11-01 21:30

> [...]
> af
>
> Hmm det må jeg lige efterse :) Hvis jeg kan mase den op til bare 16mb så

Så skal der ikke meget til at gøre dig glad - Men jeg tvivler på du vil
mærke nogen forskel, med mindre du har med heavy spil at gøre, og der vil
grafikken alligevel aldrig kunne måle sig med et nyere grafikkort på en alm
pc'er.. Hvis det er shared ram som det foreslås, er der heller ingen fare
for at du kommer i "underskud" da der er installeret 256mb.. Imponerende
hva--! Har set at Aldi kommer med en ny notebook med næsten samme specs..
blot med cdrw.. den hopper jeg på hvis du kan anbefale din.. mvh max

Fra : testpersonen

Dato : 18-11-01 14:16

"max" <maxartz@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hva--! Har set at Aldi kommer med en ny notebook med næsten samme specs..
> blot med cdrw.. den hopper jeg på hvis du kan anbefale din.. mvh max

Næ jeg glæder mig over de små ting :)
Men sørgeligt så er der IKKE shared ram til grafikkortet...
Men af hva der ellers er så er den helt fin.. netkortet er helt i top og
skærmen er ok..
Jeg har dog lidt småproblemer med at connecte til et TV og skifte mellem det
og TFT...
nogle gange virker det og andre ikke.. det virker 100% med dvd hvis jeg kun
skifter 1 gang..
Men ved afspilning af divx film så hakker det totalt meget :( på begge
skærme :(
Men udover det (som jo er det mindste man vil bruge den til) så virker den
100% tilfredsstillende :)

Testpersonen

Fra : max

Dato : 18-11-01 17:58

> [...]
> skærme :(
> Men udover det (som jo er det mindste man vil bruge den til) så virker den

Jamen så ser jeg frem til næste sending billige notebooks fra Aldi.. mvh max

Fra : danfoss

Dato : 21-11-01 11:42

> "max" <maxartz@hotmail.com> wrote in message
<...>
> [...]
( på begge
> skærme :(
> Men udover det (som jo er det mindste man vil bruge den til) så

Jeg har ikke prøvet ovenstående, men har oplevet et andet og
måske værre problem.
Al interaktion - skærm, tastatur, in- og extern mus - "fryser"
med jævne mellemrum i en 10 - 15 sec., uanset om den er på
batteri eller 230V.
Jeg har haft kontakt til Hotline, som "aldrig havde hørt det
før", men anbefalede at få den byttet hos Aldi. Det har jeg fået!
Den nye gør det samme!

Jeg har "hørt" fra en kolega at XP stiller andre krav til BIOS
end tidligere udgaver af Window$, en BIOS opdatering på hans DELL
løste et tilsvarende problem (XP Pro). Kan være Power Management.

I manualen - ja, jeg læser manualer! - er der anført et
service-link : http://www.medion.com/support til driver
up-date - giver en 404.

Er der nogen der kender bundkort fabrikat til maskinen?? og/eller
evt. har oplevet noget lignende?

Ib

Fra : testpersonen

Dato : 22-11-01 21:41

"danfoss" <ib_stolberg@danfoss.com> wrote in message

> Er der nogen der kender bundkort fabrikat til maskinen?? og/eller
> evt. har oplevet noget lignende?

Det er et ASUS mobo.. aner dog ikke hva for et men det ER et asus :)

Testpersonen

Fra : Ib

Dato : 23-11-01 12:22

> [...]
og/eller

> Det er et ASUS mobo.. aner dog ikke hva for et men det ER et

Jeg har i mellemtiden konaktet Hot-line, de vil have maskinen
over for at opdatere BIOS.

Ib

Fra : testpersonen

Dato : 23-11-01 19:35

"Ib" <ib_stolberg@danfoss.com> wrote in message

> Jeg har i mellemtiden konaktet Hot-line, de vil have maskinen
> over for at opdatere BIOS.

Hvorfor dog det ??? fortæl lidt nærmere

Testpersonen

Fra : Ib

Dato : 26-11-01 10:45

> "Ib" <ib_stolberg@danfoss.com> wrote in message

> Hvorfor dog det ??? fortæl lidt nærmere
>
> Testpersonen

De (han) påstod hårdnakket at de ikke sender BIOS up-date ud !!!
Compare betaler transporten med UPS.

Ib

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-11-01 16:16