Oppustet mave
Fra : Jens K.

Dato : 12-01-01 19:07

Hej.

Er der nogen, der har erfaring med oppustet mave efter indtagelse af bl.a.
sodavand, syrnede mælkeprodukter, ost, vin og øl ?

Min mave kan på kort tid svulme op, så man skulle tro, at jeg var i 7.
måned. Så meget, at jeg ikke kan slappe af i maven.

Maven gør ikke ondt, men er hård (ikke forstoppelse).

Jeg kender efterhånden nogle fødevarer, som jeg skal holde mig fra, men
kunne godt tænke mig en mere præcis viden, så det ikke bare bliver min
fornemmelse, der får mig til at stille min egen diagnose.

Hilsen
Jens K.

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 13-01-01 01:32

"Jens K." wrote:

> [...]
> kunne godt tænke mig en mere præcis viden, så det ikke bare bliver min
> fornemmelse, der får mig til at stille min egen diagnose.

Hejsa

Min mand har/havde store problemer med netop det problem, ikke specielt
de produkter, men efter en god omgang aftesmand (den kunne både være
super sund, eller ganske almindelig dansk) pustede maven sig på så han
lignede en i 8 måned.

Han fik i tillæg også smerter.

"Førstehjælpen" ligger for ham i en lige del af anisolie og pebermynte
olie, blandet op i en bæreolie, som bliver smurt blidt på maven. I løbet
af en 20 minutters tid falder maven, smerterne forsvinder og han kan
endelig slappe af.
Bivirkningen kan være, han prutter lige lidt rigeligt bagefter, men det
er det værd.

Fenikelolie skulle også kunne hjælpe, og der er også andre olier der
virker.

Min mand fik stillet diagnosen "Irritabel tyktarm", men det er bare en
standard diagnose som lægerne stiller, når de ikke rigtigt kan finde ud
af hvad der er galt med tarmsystemet. (og det er efter utallige
undersøgelser, blodprøver, scanninger mv.)

Pia

* Pia Klit Larholm * "I can not give you a formula for success,*
* * but I can give you a formula for failure: *
* Per Aspera Ad Astra * try to please everybody." *
* http://www.larholm.dk/pia* Herbert Bayard Swope *