Skærme
Fijala 3554
21" CFT el. 17" CFT + TV?
Fra : Torben

Dato : 15-11-01 18:32

Jeg er i et dilemma og jeg håber at der er nogen er jeg derude som kan
hjælpe mig med den endelige beslutning.
Her om et par mdr. skal jeg flytte ind i et 16km2 kollegie-værelse.
Nu er jeg i den situation at jeg SKAL ud og købe en computer-skærm, og
derfor overvejer jeg om jeg skal købe en 21" Samsung til 5500kr og bruge
denne som både TV og computer-skærm
eller
om jeg skal købe en mindre og billigere skærm f.eks.17" og så tage mit 26"
TV med.

Hvad synes i derude? Jeg vejer mest til den første idé da jeg sparrer en
MASSE plads ved ikke at tage mit gl. TV med, men er i tvivl da jeg ikke er
helt klar over om der er nogle minusser ved at se fjernsyn på sin PC-skærm.
Og ud over det så er 5500kr rent faktisk en del penge...
Er det forrresten nok med en 19" til at se TV på, for så køber jeg sku' det
istedet...?

Hvis der er nogen der ved hvor man kan købe en billigere 21" skærm(el.lign.)
så sig lige til, den jeg fandt var bare den billigste ved edbpriser.

Håber at i vil hjælpe mig med at afgøre mit dilemma...

Fra : Torben

Dato : 15-11-01 19:07

http://www.samsungelectronics.com.hk/monitor/crt/1100p_plus.html - 5.543,-
http://www.samtron.com/product/210p_fea.html - 5.192,-
http://www.targa.de/cms/targa_1_53.php?produkt_id=13 - 5.015,-

Jeg har rent faktisk flere at vælge imellem, da jeg har købt hele min
computer ved itbutikken virker det meget logisk også at købe min skærm der.
De er alle 21", men fra TARGA, SAMSUMG og SAMTRON.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-11-01 19:51

Torben wrote:

> [...]
> eller
> om jeg skal købe en mindre og billigere skærm f.eks.17" og så tage mit 26"

Med et kollegie værelse på 16 kvadratKILOMETER så er der rigelig plads
til både et 26" tv og en 21" monitor. De studerende har godt nok fået
bedre forhold de sidste par år

> [...]
> så sig lige til, den jeg fandt var bare den billigste ved edbpriser.
>
> Håber at i vil hjælpe mig med at afgøre mit dilemma...

Jeg går ud fra du har en video som kan levere TV-signalet til din computer og

et grafikkort som har den nødvendige indgang, hvis de forudsætninger er i orden

så tør jeg godt love dig at enhver fornuftig monitor er i stand til at levere et

glimrende tv-billed. Kigger du i tråden '21"Samsung' så vil du se at jeg ikke er

temmelig skeptisk overfor en billig 21" og faktisk vil til en hver tid foretrække

en super 19" fremfor en billig 21" - du skal jo ikke se TV hele tiden.

For de 5500.- kan du eksempelvis købe en Sony G420 (19") og du finder
nok ikke mange som ikke vil være glade for den skærm.

Mvh

Bruno

Fra : Torben

Dato : 15-11-01 22:43

Jeg tor at jeg tager ned til den lokale edb-biks for at sammenligne en 19"
med en 21", så kan det være at jeg har lettere ved at bestemme mig...ellers
skal du have tak for svaret.
Jeg prøvede at kigge lidt tilbage i de tidligere posts, men det eneste jeg
har fundet ud af er at det kommer meget an på personen. Nogen næsten
skamroser et mærke mens en anden ikke har haft andet end problemer med det
samme mærke. Det er sku' svært at bestemme sig...
Jeg skriver tilbage når jeg vælger og engang mere om hvordan skærmen er...så
bliver der lige en anmeldelse mere.

Hilsen Torben

Fra : Apollon

Dato : 16-11-01 22:14

Hej Torben

Jeg tillader at blande mig lidt i den 'debat' du har kreeret her igruppen.
Jeg står lidt i samme diskussion som dig.
Jeg står mellem et valg mellem en relativ billig 21" skærm eller en super
19" skærm ( der virkelig vil noget . Jeg har lige været hos Computer
City i Odense hvor de har Samsung 1100P 21" stående side om side med Sony
G420 19" skærm.
De står simpelthen side om side, lige klods op og ned af hinanden med det
samme signal.
Der er overhovedet ingen tvivl fra min side af...
SONY G420 er en ABSOLUT klar vinder på mange fronter, specielt på
skærmbilledet hvor den virkelig viser sin styrke overfor den i sammenligning
noget 'matte' Samsung 1100P 21".
Hvad angår størrelsen, så vil jeg nok mene at 19" skærmen er at foretrække
fremfor 21" skærmen. Rent visuelt så virker 19" SonyG420 faktisk lige så
stor som Samsung 1100P, idet den helt flade front på Sony giver en optisk
større flade at kigge på end på den 'buede' som Samsung 1100P har.
Jeg er blevet så sikker i min sag at jeg selv meget kraftigt overvejer
SonyG420 - det er simpelthen en SUPER skærm, du med garati ikke vil fortryde
at købe.

mvh.
Apollon