Syre/base balance
Fra : Jens K.

Dato : 08-01-01 20:00

Hej.

Er der nogen, som kender noget til syre/base-balance i kosten - evt. en
hjemmeside om emnet ?

Mvh.
Kennet

Fra : Mari

Dato : 08-01-01 21:58

"Jens K." <jens@pos456.dk> skrev i en meddelelse news:93d38j$ap0$1@news.inet.tele.dk...
> Hej.
>
> Er der nogen, som kender noget til syre/base-balance i kosten - evt. en
> hjemmeside om emnet ?

Lis Andersen har skrevet en del bøger, hvoraf nogle af dem nærmest
er anmeldelser af behandlingsformer o.lign.
- bl.a. denne om Julia Vøldan, som er "balancen's" opfinder.
http://www.caluna.dk/julia.htm

Jeg har det gamle "Plus-Minus-Balance"-hæfte, som Julia Vøldan udgav,
men jeg synes ikke det giver nogen særlige gode anvisninger. Som
nybegynder kommer man nemt til at overdrive - og spise ensidigt. Og så
er man lige vidt.

Mit bedste forslag til dig er, at købe/låne MAD_DIN_MIRAKEL_MEDICIN.
Den er skrevet af Jean Carper . Paperback-udgaven koster 149 kr. og
den giver en rigtig god gennemgang af kosten og dens bestanddele.

Kender du "Tallerkenmodellen" http://www.laer-it.dk/fag/hje/fag/tallmod.htm
Med denne opdeling af din kost, går der ikke så meget "videnskab" i
din ernæring - og den bliver ikke så nemt for ensidig.
http://www.fitnesssport.dk/Slankesiden/Kostraad.htm

--
Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n

Fra : Mari

Dato : 22-01-01 00:09

> [...]
> Hej.
>
> Er der nogen, som kender noget til syre/base-balance i kosten - evt. en

Prøv lige at kigge på denne side, der er en mulighed for at beregne kostens balance
http://www.saeure-basen-forum.de/start.htm