"Lagersegmentfejl" ?
Fra : Niels Andersen

Dato : 15-11-01 17:01

Jeg får fejlmeddelelsen "Lagersegmentfejl". Jeg kunne sikkert selv finde
ud af hvad problemet er, hvis jeg bare vidste, hvad det hedder på
engelsk. Anyone?

Alternativt (måske enda bedre): Hvordan fjerner jeg de lamme danske
oversættelser, så jeg fatter hvad der foregår igen... :)

Det er Debian/testing.

Helt konkret er problemet dette:

$ sudo apt-get upgrade
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Lagersegmentfejl
$

En update kører fint, men upgrade og install giver ovenstående resultat.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-11-01 17:10

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> writes:

> Alternativt (måske enda bedre): Hvordan fjerner jeg de lamme danske
> oversættelser, så jeg fatter hvad der foregår igen... :)

Hvordan har du fået den til at bruge dem automatisk. Undersøg om en
eller anden configurationsfil i /etc rører ved LC_ALL, LANG eller
LC_MESSAGES. Det skulle gerne være en af de tre environmentvariable,
der sætter din maskine til at snakke dansk.

Ellers udfør bare:

$ export LC_ALL=C

inden du kører apt-get.

> $ sudo apt-get upgrade
> Reading Package Lists... Done
> Building Dependency Tree... Done
> Lagersegmentfejl
> $

Det er formodentlig bare en segmentation fault.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-11-01 08:47

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message
> Hvordan har du fået den til at bruge dem automatisk.

Bare jeg vidste det. Jeg har i hvert fald aldrig bedt den om at få en
dansk konsol/skal, men den ved da at maskinen står i Danmark.
Måske har det været noget i forbindelse med locales, fx så databasen
sorterer efter det danske alfabet, eller sådan noget...

> Undersøg om en
> eller anden configurationsfil i /etc rører ved LC_ALL, LANG eller
> LC_MESSAGES. Det skulle gerne være en af de tre environmentvariable,
> der sætter din maskine til at snakke dansk.

Kunne ikke finde noget i hverken /etc eller mit home-dir. :-/

> Ellers udfør bare:
> $ export LC_ALL=C

Det er godt nok for nu. Tak for det. :)

> Det er formodentlig bare en segmentation fault.

Yep, det var det. Indtil videre har jeg fundet én løsning: "Upgrade to a
0.3.x version".
Heh. :) (bruger 0.5.4)

Nå, men jeg leger videre... :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-11-01 09:05

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
[apt-get]

> Yep, det var det. Indtil videre har jeg fundet én løsning: "Upgrade to
> 0.3.x version".
> Heh. :) (bruger 0.5.4)

Ideen med at opgradere var nu ikke dum.
Det viste sig, at dselect fungerede. Så den bruge jeg til at lave en
update/upgrade, og nu kører apt-get igen.

Det er vel, hvad der kan ske, når man kører "testing". :)
Jeg kunne nu godt tænke mig en mellemting mellem testing og stable.
Nogle ting tager aaalt for lang tid om at komme i stable, efter min
smag...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 15-11-01 17:25

Niels Andersen wrote:

> Jeg får fejlmeddelelsen "Lagersegmentfejl". Jeg kunne sikkert selv finde
> ud af hvad problemet er, hvis jeg bare vidste, hvad det hedder på
> engelsk. Anyone?

Segmentation error/fault.

> Alternativt (måske enda bedre): Hvordan fjerner jeg de lamme danske
> oversættelser, så jeg fatter hvad der foregår igen... :)

Sådan har jeg det også. Men jeg kan ikke hjælpe dig med det. Indtil nu
har jeg altid været "heldig" og fået installeret systemet på engelsk.

-Claus

Fra : frank damgaard

Dato : 20-11-01 07:06

> [...]

> Alternativt (måske enda bedre): Hvordan fjerner jeg de lamme danske
> oversættelser, så jeg fatter hvad der foregår igen... :)

Check LC_MESSAGES variablen (evt. LANG eller LC_ALL)
Men sæt LC_MESSAGES til engelsk locale (en_US)
det burde gøre at programmer bruger engelsk hvis muligt.

Se locale(1) og locale(5)

PS.
Oversættelsen er ok, og vistnok gammelt.

--
Frank Damgaard |