Hvad er det godt at rengøre/pudse TFT-skær~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-11-01 13:16

Hvad er det godt at rengøre/pudse TFT-skærmen på en bærbar computer
med ?

På forhånk tak for hjælpen.

Claus

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 15-11-01 13:45

> Hvad er det godt at rengøre/pudse TFT-skærmen på en bærbar computer
> med ?

Ikke noget jeg ved noget om, men almindelig vinduesrens?
Eller sprit?
Eller opvaskevand (før du vasker op)?

/TWM

Fra : Klaus

Dato : 15-11-01 14:51

Claus E Beyer wrote:

> Hvad er det godt at rengøre/pudse TFT-skærmen på en bærbar computer
> med ?
>
> På forhånk tak for hjælpen.
>
> Claus

Brug en tør fnugfri klud - ikke noget flydende !

/klaus

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-11-01 15:08

> Brug en tør fnugfri klud - ikke noget flydende !
>
> /klaus

Enig!

Brug aldrig nogen form for flydende "mirakel-midler" !

Mvh.
Mikael

Fra : Fb30jmo

Dato : 15-11-01 18:33

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
> Hvad er det godt at rengøre/pudse TFT-skærmen på en bærbar computer
> med ?

Køb en Mermaid, der er fronten nemlig af glas !! Eneste ulempe er bare
prisen

Fra : // Overby

Dato : 15-11-01 19:16

> Køb en Mermaid, der er fronten nemlig af glas !! Eneste ulempe er bare
> prisen

Laver Mermaid ikke kun skærme til stationære?

Fra : Uni Bull

Dato : 15-11-01 19:30

"Fb30jmo" <fb30jmo@hotmail.com> proklamerede in news:k%SI7.2878$Bs1.537515
@news000.worldonline.dk:

> Køb en Mermaid, der er fronten nemlig af glas !! Eneste ulempe er bare
> prisen

Godt smarte - og så skal man gå rundt med Mermaid-skærmen i en taske ved
siden af den bærbare ?!? Næh tak - så hellere et brugbart svar!

Dell-support skriver følgende:
Cleaning

There are many cleaners sold specifically as LCD cleaners. These are
perfectly acceptable for cleaning LCDs on Dell notebooks. If you do not
wish to purchase one of these products designated specifically as an LCD
cleanser, the following is a list of what is and is not acceptable for
cleaning your LCD.

The following cleaners are acceptable:

Water
IPA (Isoprophyl Alcohol)
Hexane
Petroleum Benzine
NOTICE: The following cleaners are unacceptable:

Acetone
Ethyl alcohol
Toluene
Ethyl acid
Ammonia
Methyl chloride
These might cause permanent damage to the LCD due to a chemical reaction.
Some commercial window cleaners contain ammonia and are generally
unacceptable.

Clean the computer’s built-in LCD display with a soft, clean cloth and
commercial window cleaner that does not contain wax or abrasives. Apply the
cleaner to the cloth, and then stroke the cloth across the display in one
direction, moving from the top of the display to the bottom. If the display
contains grease or some other contaminant, use a water-dampened cloth
instead of a commercial window cleaner.

--
Uni Bull
København K

Fra : Karsten Olesen

Dato : 15-11-01 22:34

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er det godt at rengøre/pudse TFT-skærmen på en bærbar computer
> med ?
>
> På forhånk tak for hjælpen.

En fnugfri klud gjort lidt fugtig med lidt vinduesrens, men
UDEN SPRIT da sprit kan opløse visse plasttyper.

MVH