Mit barn har en meget dårlig vane
Fra : fikke

Dato : 15-11-01 12:30

Hej Gruppe.
Jeg er en ret ung mor... 22 år, som har fået - ja faktisk givet mig selv
- et stort problem. Da min pige på nu 14 mdr. var spæd var som alle
andre ved at gå ud af mit gode skind om aftenen når hun ikke ville sove.
Så jeg vænnede hende til at falde i søvn med et bryst i munden. Det
døjer jeg desværre stadig med, og det er kun blevet værre. Hun vågner
mange gange i løbet af natten og vil ha bryst, men det betyder altså at
jeg ikke ligger så godt. Desuden betyder det også at ingen kan passe
hende over en nat, for de har jo ikke det kun vil have. Jeg er ved at
være lidt frustreret, for nu synes jeg efterhånden at have prøvet det
meste. Er der nogen som måske har haft samme problem, og som fandt en -
forholdsvis - blid afvænningsmetode? For hun bliver helt ude af den når
hun ikke får den... hun ved jo ikke hvorfor.
Mvh. Marie

http://www.kandu.dk/

Fra : mimi

Dato : 15-11-01 15:26

Hej
Har du prøvet at lade hende ligge når hun vågner om natten, og se om hun
falder i søvn igen? Min søn på 4½ md. falder også altid i søvn med brystet
i munden om aftenen. Men vågner han i løbet af aftenen eller om natten er
det ikke altid p.g.a sult. Tit lader jeg ham ligge og så falder han i søvn
igen af sig selv. Eller også lægger jeg mig ved siden af ham med en hånd på
hans bryst, så han slapper af. Om dagen sover han fint i barnevognen uden
af få bryst, men hvor han selv falder i søvn, så på den måde tror jeg nok
jeg vænner ham til også selv at falde i søvn i sin seng på et senere
tidspunkt så jeg engang ikke får det samme problem som dig. Men jeg synes
det er svært hvordan jeg skal gøre det, netop for ikke at få det problem du
har. Det er jo naturligt at amme ham når han skal i seng, for at han så er
mæt og tilfreds, og måske sover det længere. Har du også problemer med at
få hende til at sove om dagen selv?
Mvh Mimi

Fra : fikke

Dato : 15-11-01 15:43

"mimi" skrev d. 15-11-01 15:26 dette indlæg :

> [...]
så er
> mæt og tilfreds, og måske sover det længere. Har du også problemer med

Ja der er det det samme. Men hun ender altid med at få sin vilje. Der er
ikke noget problem hvis jeg putter hende i barnevogn og kører rundt med
hende, men det er jo lige så besværligt som det andet - plus at jeg skal
ud af min seng om natten og okse rundt med hende, for hun vil ikke nøjes
med at blive vugget. Jeg ville ønske nu at jeg den gang havde taget
tyren ved hornet og bare ladet hende skrige, for nu er hun så stor, at
hun opfatter det som et svigt når jeg ikke reagerer - det tror jeg da i
hvert fald.
Om natten bliver hun HELT hysterisk hvis hun ikke får bryst. Hun kan
skrige i timevis... eller dvs. det længste jeg har prøvet er en time,
for så gav jeg op.
Mvh. Marie

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne Lindholm Nielse~

Dato : 15-11-01 18:21

Hej Marie

Jeg havde det samme problem med min datter og jeg fik det råd at give
hende vand i stedet for bryst, når hun vågnede om natten. Efter en uges
tid vågnede hun stort set ikke om natten og når hun gjorde var det min
kæreste, som puttede hende for han kunne jo ikke give hende bryst.

Mvh Anne

Fra : fikke

Dato : 15-11-01 18:50

"Anne Lindholm Nielsen" skrev d. 15-11-01 18:21 dette indlæg :
> [...]
> tid vågnede hun stort set ikke om natten og når hun gjorde var det min

> kæreste, som puttede hende for han kunne jo ikke give hende bryst.

Mit problem er også at hun jo ligger i vores seng. Derfor er det lidt
svært for min mand at putte hende uden at hun bemærker at jeg er der.
Oven i det, går min mand på arbejde, mens jeg går på forældreorlov, så
han er ikke så medgørlig når det handler om hans nattesøvn (altså hvis
han skal putte hende om natten).
Mvh Marie

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne Lindholm Nielse~

Dato : 15-11-01 22:10

Hej Marie

> Mit problem er også at hun jo ligger i vores seng. Derfor er det lidt
> svært for min mand at putte hende uden at hun bemærker at jeg er der.

Vores datter lå også i sengen sammen med os, og selvfølgelig bemærker
barnet, at mor er der, men det vigtigste er jo at hun får trøst og
tryghed og ikke føler sig afvist mens hun bliver afvænnet. Måske kunne I
lægge jer sådan, at barnet kommer til at ligge i samme side som sin far
sådan, at hun ikke mærker og især lugter dig som det første, når hun
vågner.

> Oven i det, går min mand på arbejde, mens jeg går på forældreorlov, så
> han er ikke så medgørlig når det handler om hans nattesøvn (altså hvis
> han skal putte hende om natten).

Ja, det kan jeg jo ikke hjælpe dig med. Men det drejer sig jo
forhåbentligt kun om 1-2 uger så kan I alle sammen sove godt. Tror du
ikke han kan overtales til det?

Fra : Pusling

Dato : 15-11-01 22:18

fikke <fikke.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:UANI7.2510$Bs1.488955@news000.worldonline.dk...
> [...]
> forholdsvis - blid afvænningsmetode? For hun bliver helt ude af den når
> hun ikke får den... hun ved jo ikke hvorfor.

Hmmm. mon ikke overskiften skulle have været "Jeg har en dårlig vane"???

Undskyld den kontante tone Marie, men det er jo ikke din datter, der har
bestemt - eller for sags skyld bestemmer, hvordan I skal sove. Den dårlige
vane går ikke væk af sig selv. Du bliver nødt til at tage den hårde vej, men
trøst dig med, at din datter hurtigt vender sig til den nye situation. Og
mon ikke hun selv sover bedre, når hun ikke længere skal vågne om natten og
lede efter brystet?

Opmuntring herfra ;)

/Stine (som selv har taget den hårde tur 2 gange)

Fra : Ghita

Dato : 15-11-01 22:46

"fikke" <fikke.news@kandu.dk> skrev i en

Hej
Min Amalie, nu 4 år og 1 1/2 års jubilar som "bipfri"
var på samme måde.
Vand som er foreslået hjalp bestemt ikke. Jeg ved
ikke om det er nemmere jo mindre de er, for viljen
bliver jo ikke mindre med alderen.
Da jeg omsider stoppede amning var kuren en hel
weekend hos min mor, og 3 måneder med tøj på
for mit vedkommende når jeg skulle sove.
Selv i dag kan hun komme med forslag om at
"fylde noget i". Det tog MEGET lang tid før mælken
omsider var helt væk.
Jeg sov mens hun babbede, og hun rykkede til mig så
jeg vendte den anden side til i søvne. Du har ret.
Det er en meget dårlig vane, men det handler vel også
en del om tryghed.
Mit eneste råd er at finde en weekend passer med en
stor tålmodighed, og så være godt udsovet når hun
kommer hjem igen. Det kan også være hun affinder
sig med at sitteren bare ikke har noget af det "gode".
Men forvent ikke at hun har glemt hvad du har når
hun vender hjem igen.
Amalie brugte flere måneder i vuggestuen kun på
vand da hun startede som 15 mdr, og så blev jeg
overfaldet når jeg hentede hende.
Ghita

Fra : Tomas O.

Dato : 15-11-01 23:26

fikke skrev:

SNIP
Hmmm det er vist mere dig der har en dårlig vane som andre også
har skrevet. Min søn sov i sit eget værelse fra han var 8 mdr,.
og han sov igennem så snart han røg derind for jeg fik mistanke
til at en af de ting der vækkede ham om natten i hans tremmeseng
som stod i soveværelset var os der vendte os i sengen ..

--
Hilsen Tomas O. som mangler et sted at bo fra 01.01.02 1v eller
2v lejlighed, gerne fremleje i kortere tid helst i København

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 16-11-01 08:57

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message
> [...]
> til at en af de ting der vækkede ham om natten i hans tremmeseng
> som stod i soveværelset var os der vendte os i sengen ..

[snip]

Ganske som hos os. Da hun kom ind på sit eget værelse, sov hun igennem stort
set hver nat.

Michael.

Fra : Ghita

Dato : 17-11-01 00:44

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en
> [...]
> til at en af de ting der vækkede ham om natten i hans tremmeseng
> som stod i soveværelset var os der vendte os i sengen ..

Jeg havde heller ikke nogen problemer i den retning med
mine 2 første unger, men nummer 3 her kommer stadig
rendende. Stod det til hende blev hun også puttet i min
seng.
Ghita

Fra : Ghita

Dato : 16-11-01 17:21

"fikke" <fikke.news@kandu.dk> skrev i en
Hej
Sender lige det her igen da det vist ikke
kom igennem igår.