Hjælp Fremmed bruger mit postkontor
Fra : Tolle

Dato : 15-11-01 12:02

Jeg har lige set i min log fil at der er blevet sendt en masse post i gennem
mit postkontor(mercury).
Der er ca. blevet sendt 100 mails som ser nogenlunde sådan ud alle sammen.

O 20011115 0033 MG0000DF Stealth123@btamail.net.cn aalouie@hotmail.com
3331
O 20011115 0033 MG0000DF Stealth123@btamail.net.cn aaloul@hotmail.com
3331
O 20011115 0033 MG0000DF Stealth123@btamail.net.cn aaloum@hotmail.com
3331
O 20011115 0033 MG0000DF Stealth123@btamail.net.cn aaloup@hotmail.com
3331
O 20011115 0033 MG0000DF Stealth123@btamail.net.cn aalour@hotmail.com
3331

Hvordan kan dette ske, og hvad kan jeg gøre får at lukke for denne mulighed.

Fra : Bille1948

Dato : 15-11-01 12:25

Har du checket din maskine for virus??!!

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Alex Holst

Dato : 15-11-01 12:42

Bille1948 <Bille1948.news@kandu.dk> wrote:
> Har du checket din maskine for virus??!!

1. laer at citere saa det er til at laese.

2. hvad fik dig til at tro, at Tolle's maskine var inficeret med en virus?

Fra : Thomas

Dato : 15-11-01 12:23

Tolle wrote:
> Jeg har lige set i min log fil at der er blevet sendt en masse post i gennem
> mit postkontor(mercury).

Ved ikke om det er løsningen på dit problem:

http://www.mail-abuse.org/tsi/ar-fix.html#mercury

--
Don't waste space

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-11-01 12:24

On Thu, 15 Nov 2001 12:01:54 +0100
"Tolle" <tolle55@hotmail.com> wrote:
> [...]
> aalour@hotmail.com 3331
>
> Hvordan kan dette ske, og hvad kan jeg gøre får at lukke for denne

tjaa du har vel det som hedder et åbent relay. Hvis du kom med lidt mere
info om hvilket program du benytter, hvilket operativsystem osv.
Så ville vi måske kunne hjælpe!

MVH
Kim Schulz

--
http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
Nørdesnak, attitude og alverdens usexede nyheder for nørder

Fra : Niels Callesøe

Dato : 15-11-01 14:26

Tolle wrote:

> Jeg har lige set i min log fil at der er blevet sendt en masse post
> i gennem mit postkontor(mercury).

Hvis det er Mercury for win32 (Mercury/32), den mailserver der er
integreret med Pegasus Mail, du anvender, så skal du gøre følgende:

Gå i menuen
Configuration -> MercuryS STMP server -> fanebladet Relay/Connections
control

Her skal du sørge for at der er flueben i både "Do not permit SMTP
relaying of non-local mail" og "Use strict local relaying restrictions"

Så burde dit åbne relay være lukket. Test herefter om det faktisk også
ER lukket, ved at submitte dig selv til test hos www.ordb.org - læs
også deres udemærkede FAQ om fænomenet.

Når det så er sagt og gjort, er jeg lige nød til at give dig en løftet
pegefinger med på vejen: Det er *meget* vigtigt at have sat sig ind i
hvilke typer problemer der kan opstå inden man sætter en server op der
har forbindelse til internettet. Mit råd til dig vil derfor være at
pille din server af netværket, sætte dig yderligere ind i hvorledes
mailservice fungerer og så sætte den op igen senere når du er bedre
rustet til at håndtere eventuelle problemer.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Tolle

Dato : 15-11-01 16:34

> [...]
>
> Her skal du sørge for at der er flueben i både "Do not permit SMTP
> relaying of non-local mail" og "Use strict local relaying restrictions"

Mange tak Niels. Jeg har brugt dit forslag og det ser ud til a havde
hjulpet, hvis man kan tro www.ordb.org

Tolle.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 15-11-01 17:10

Tolle wrote:

> Mange tak Niels.

Det var så lidt. Jeg har selv Mercury/32 installeret og havde derfor
let adgang til at lave en hurtig vejledning.

> Jeg har brugt dit forslag og det ser ud til a havde
> hjulpet, hvis man kan tro www.ordb.org

Det mener jeg sagtens man kan. Deres relay-test er både effektiv og
omfattende (ikke sandt, John?).

Fra : John Hinge

Dato : 16-11-01 17:18

"Niels Callesøe" wrote:

(om ordb.org)
> Deres relay-test er både effektiv og omfattende (ikke sandt, John?).

[mumble handwave] These are not the relays you're looking for.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-11-01 19:08

"John Hinge" skrev

> [mumble handwave] These are not the relays you're looking for.

Ay, så peg da i den rigtige retning, så vi kan finde de relæer vi
har brug for. Lad nu være med at være så hemmelighedsfuld.

Med venlig hilsen

Peder, nåja jeg er påvirket af julebryg, hvad kommer det dig ved?