FTP server?
Fra : Dan

Dato : 15-11-01 11:59

Hej alle!
Jeg er ved at opsætte en FTP server, men kan ikke rigtig få det til at
funke. Jeg har TDC proacces med een fast IP adresse. Jeg bruger programet
Bullitproof FTP server. Jeg har sat den PC, som skal være FTP server op med
fast ip (192.168.1.4), subnet og default gateway som oplyst i medsendte
skema. Men når jeg prøver at connecte via browser eller Cute-FTP til min
oplyste WAN adresse kan jeg ikke få forbindelse.
Har fået oplyst to ip adresser, WAN forbindelse hos TDC og serial
forbindelse hos kunde!!. Regner med at det er den første IP adresse jeg skal
connecte til??? (det er ihverfald den IP der bliver oplyst hvis jeg surfer
på en side som kan oplyse hvilken IP man connecter fra). Ved ikke rigtig
hvad jeg gør forkert, men håber der er en som kan hjælpe. Jeg har prøvet at
opsætte FTP serveren på to forkellige PC'er(Windows2000 server og windows
ME) tilsluttet routeren(5781) uden held.

Fra : Christian Mygind

Dato : 15-11-01 12:10

"Dan" <d_corydon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle!
> Jeg er ved at opsætte en FTP server[cut]

Hej Dan,

Jeg mener at huske, at du igennem Speedstream'en ikke kan logge på din
eksterne IP fra indersiden af netværket. Hvis du vil teste maskinen skal du
logge på den interne adresse (192.168.1.4)
Det skal nok virke fra ydersiden alligevel. Routeren omsætter jo netop det
externe kald på port 21 på WAN-IPadressen ( 80.63.135.250) til din interne
192.168.1.4.
Hvis du er i tvivl kan jeg godt prøve at conencte til den!

/Chr

Fra : Dan

Dato : 15-11-01 12:37

Hej Christian!
Tak for det hurtige svar!
Og du har jo sørme ret!!, jeg fik en ven til connecte sig ude fra og det
virkede perfekt! Jeg kan også se i FTP loggen at du prøvet at logge på.
Tak for dit svar!