Virker som JAVA program - men ikke som app~
Fra : Mick

Dato : 15-11-01 11:06

Jeg roder med min første JAVA applet (gammel C++ programmør så
det ligner noget man har set før):

Betragt mit lille forsøg her - det skal KUN køre i et Intranet så
det betyder ikke noget at der kaldes programmer som ligger lokalt
m.v.!

-- Exec. java --------------------------------------------------
import java.io.*;
import java.util.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

public class Exec extends java.applet.Applet
{
public static void main(String[] args)
{
try {
Process p =
Runtime.getRuntime().exec("c:\\wordpad.exe");
} catch(IOException e)
{
System.err.println("Error on exec() method");
e.printStackTrace();
}

}
}

Det virker fra command line hvis jeg fyrer flg. af:

C:> JAVA Exec => wordpad starter.

Så har jeg skrevet et HTML som kan loade min Exec.class - men
selvom den loader uden at melde fejl så dukker Wordpad ikke op.

Jeg gætter på det skyldes at jeg skal "gøre noget andet" når det
drejer sig om applets?

Men hvad? På nettet kan jeg se at der findes mindst eet firma som
har skrevet en sådan applet. Den kan dog meget mere end jeg skal
bruge - og jeg fandt det sjovere at lave een selv ;)

/ Mick

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 15-11-01 13:56

> Jeg roder med min første JAVA applet (gammel C++ programmør så
> det ligner noget man har set før):
Prøv dk.edb.programmering.java, dette er en HTML/Javasript mm. gruppe.

> Jeg gætter på det skyldes at jeg skal "gøre noget andet" når det
> drejer sig om applets?
Det du har lavet er en applikation, ikke en applet. Så du skal have nogle
Stop(), Start(), Init() og mere for at den kan virke som en applet.
Derudover skal du bruge <applet> tagget til at lægge din applet ind på en
HTML side.

MVH

Klaus Hebsgaaard

Fra : MIck

Dato : 15-11-01 15:45

Klaus Hebsgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Det du har lavet er en applikation, ikke en applet. Så du skal have nogle
> Stop(), Start(), Init() og mere for at den kan virke som en applet.
Det er jo netop det jeg spørger efter! Altså - HVAD skal der til - du har
blot fortalt mig noget jeg var klar over i forvejen - at der mangler noget!

> Derudover skal du bruge <applet> tagget til at lægge din applet ind på en
> HTML side.
Ja da. Og den havde jeg også lavet - og den loader Applet'en uden at melde
fejl.

Nå - men jeg kan da finde ud af at bruge diverse søgemaskiner på Stop(),
Start(), og Init(). Har kikket i min JDK (SUN) i Applet-demoerne. Men fandt
ikke lige noget.

Mit problem er ikke at den ikke loades i websiden - men at der sker
zilch....!

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-11-01 11:18

"MIck" <mick@descentia.net> wrote in message
> Det er jo netop det jeg spørger efter! Altså - HVAD skal der til - du
har
> blot fortalt mig noget jeg var klar over i forvejen - at der mangler
noget!

Jeg tror du overså det vigtigste. :)

--
Mvh.