ADSL VPN hos Orange
Fra : Torben Pedersen

Dato : 14-11-01 20:41

Jeg ønsker at bruge VPN over my Tecom router, jeg har fået at vide fra Orange
at det kan lade sig gøre, men at de ikke supporterer det, Er der nogen der kan
hjælpe mig?

--
Posted from port042.ds1-r21c9.adsl.mobilix.dk [62.198.88.42]

Fra : Jens

Dato : 15-11-01 01:29

"Torben Pedersen" <torben@sajber-design.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Orange
> at det kan lade sig gøre, men at de ikke supporterer det, Er der nogen der

Det vil hjælpe lidt hvis du beskrev hvilken type VPN du ønsker etableret.

Jens

Fra : Torben Pedersen

Dato : 15-11-01 12:27

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message

> [...]
> kan
>
> Det vil hjælpe lidt hvis du beskrev hvilken type VPN du ønsker etableret.

Det drejer sig om en PPTP forbindelse op mod en WIn2000 Server

Torben

--
Posted from [194.236.94.15]

Fra : Jens

Dato : 15-11-01 20:45

> Det drejer sig om en PPTP forbindelse op mod en WIn2000 Server
>
> Torben

Så skal du i routeren forwarde protocol TCP port 1723 og protocol 47 (GRE)
til din server.
Et rent gæt på hvordan det gøres i routeren, da jeg ikke kender den:

nat inbound add ppp_device 1723/tcp X.X.X.X
nat inbound add ppp_device 0/47 X.X.X.X

Hvor X.X.X.X er den interne servers IP-adresse. Uden som sagt at vide om det
virker.....

Jens

Fra : Frylle

Dato : 15-11-01 22:15

Jeg har sidet og rodet lidt med det samme.
og er kommet frem til at det du forslår er rigtigt.
men jeg har lidt problemer med at natte protocol 47,
Routeren skriver "Unsupported protocol! Bad port number or IP address!"
Det er den rigtige kommando til at natte med

Hvis der er nogen der ved hvordan modtager vi gerne lidt hjælp

Frylle

Fra : Jens

Dato : 15-11-01 23:48

"Frylle" <Frylle@shootout.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Routeren skriver "Unsupported protocol! Bad port number or IP address!"
> Det er den rigtige kommando til at natte med

Det kan desværre tyde på at TECOM routeren ikke understøtter forward af PPTP
trafik. Den forwarder garanteret kun protokol TCP eller UDP og altså sikkert
hverken protokol 47 (GRE) eller 50 (IPsec).

Desværre

Jens

Fra : Jens

Dato : 16-11-01 00:02

> Routeren skriver "Unsupported protocol! Bad port number or IP address!"
> Det er den rigtige kommando til at natte med

Har du prøvet denne istedet ?

nat inbound add ppp_device all/47 X.X.X.X

Jens

Fra : Jens

Dato : 16-11-01 00:05

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Frylle" <Frylle@shootout.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har du prøvet denne istedet ?
>
> nat inbound add ppp_device all/47 X.X.X.X

Alternativt kan du jo levere routeren tilbage og få dit gamle ADSL-modem
retur. Køb derefter en Ethernet til Ethernet router der understøtter forward
af PPTP og tilslut den til modem'et.

Jens

Fra : Enok Hauge

Dato : 29-11-01 22:01

On Fri, 16 Nov 2001 00:05:20 +0100, "Jens"
> [...]

>retur. Køb derefter en Ethernet til Ethernet router der understøtter forward

Det tror jeg heller ikke vil virke. Problemet er at Orange bruger PPTP
til at etablere forbindelsen mellem modem og pc, og de billige
Ethernet-Ethernet routere har ikke indbygget PPTP klient.

Mvh. Enok Hauge

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-11-01 23:21

On Thu, 29 Nov 2001 22:01:11 +0100, Enok Hauge
<enokh@hotmail.com> wrote:

> Det tror jeg heller ikke vil virke. Problemet er at Orange bruger
> PPTP til at etablere forbindelsen mellem modem og pc

Er du sikker på det? Det er ikke PPPoE?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Finn

Dato : 15-11-01 22:42

> Det drejer sig om en PPTP forbindelse op mod en WIn2000 Server

Hvis du kører som klient op mod en server, skal du ikke gøre noget, andet
end at håbe på at NAT funktionen understøtter PPTP i din router (kig i
manualen). F.eks. virker det fint med Speedstream og Cisco 677 routere. Kun
hvis du sætter en server op, skal du lave port og protokol forwading til din
server.

mvh.

Finn

Fra : Anders Lybecker

Dato : 15-11-01 10:05

> [...]
Orange
> at det kan lade sig gøre, men at de ikke supporterer det, Er der nogen der

Det kunne jeg også gerne tænke mig at vide!
Jeg har forgæves prøvet at køre Microsoft VPN op mod mit arbejde.

Hilsen
Anders