Automatisk tæller i MySQL?
Fra : Henning Birch

Dato : 14-11-01 20:18

Hej

Jeg har indtil nu når jeg har lavet database lavet en manuel tæller til mine
poster. Det er noget bøvl.

Er der ikke en smart trylleformular som laver automatisk optælling så jeg
starter med id 1, forsætter med 2, 3 osv

altså noget i stil med
INSERT INTO database (id, værdi) VALUES ( autooptæller,'her står så data');

--
Henning

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-11-01 20:38

"Henning Birch" <henning_birch@spamfælde.yahoo.com> wrote in message
> [...]
>
> Er der ikke en smart trylleformular som laver automatisk optælling så jeg
> starter med id 1, forsætter med 2, 3 osv
http://www.mysql.com/doc/e/x/example-AUTO_INCREMENT.html

/Martin

Fra : Henning Birch

Dato : 14-11-01 22:19