Det simre og minder om en fisketur ;-)
Fra : Finn Jensen

Dato : 14-11-01 17:42

Hej alle,

Nu simre spagnumen i en stor gryde ude på komfuret .

Der breder sig en duft af mose der bringer alle minderne og fisketurene i
maj månede i mosen efter gedder ))

Forresten så så jeg disse tørveklynger som bruges til have damme. Jeg
trænkte på at disse klynger jo kunne saves ud i passende 4 kanter. Men
kender nogen af Jer disse klynger og er det i det hele taget muligt at
gennem bløde disse blokke således at de synker??. Jeg tænker på max.
tykkelse på 6-8 cm. Det er jo ekstremt hårdt langtravlet spagnum.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 14-11-01 17:56

Ja de kan sagtens gennemblødes, jeg ved dog ikke om de kan bruges i
akvarier, men det kan vel afprøves?

Mvh.
Jesper

Fra : Finn Jensen

Dato : 14-11-01 18:37

"Jesper Bohmann" <maredk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Ja de kan sagtens gennemblødes, jeg ved dog ikke om de kan bruges i
> akvarier, men det kan vel afprøves?

Hej,

Jeg prøvede lige med et stykke på 20 x 20 cm. som var godt 7-8 cm. tyk. Det
falder fra hinanden i kogende vand.
Spagnumen fra tørveblokken er super i øvrig )

Kogning i 20 minutter. Skyldning under rent vand og klar til brug

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Madsen

Dato : 15-11-01 16:23

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev:

> Der breder sig en duft af mose der bringer alle minderne og fisketurene i
> maj månede i mosen efter gedder ))

Måske man skulle koge en balje spaghnum for af genopfriske
minderne om de mange tidligere fisketure på jagt efter gammel-
gedden.
Nej, jeg tror sgu jeg kigger lidt på billederne fra turene i stedet.
Det er lidt nemmere, når jeg ikke har noget at bruge spaghnum-
men til. ;)

*Off-topic off.*

--
Mvh. Madsen